Vilken kärra flyger Turkish Airlines med?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Impendill, 26 Juni 2014.

1. Impendill

Impendill Medlem

Hej alla!

På lördag morgon 00:40 lyfter vi från Istanbul till Bangkok.
    3 stycken resenären i klass J.

Loggade in för att checka in på första benet Stockholm-Istanbul och såg att vi redan blivit tilldelade platser på TK 68.

Vi köpte alla 3 biljetter i samma bokning men har fått platserna 10,12 och 16.

Hur gör vi för att sitta ihop, eller åtminstone nära varandra?
    Flyger de verkligen med en Boeing 777-300ER (77W) Som seatguru säger?
    Ser ut att var singelsäten i business.

2. Olle A

Olle A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det stämmer att det är singelsäten i fönsterraderna A och K. Det är ju inte idealiskt när man reser tillsammans. Själv har jag suttit på 10 A med hustrun i 10 D på andra sidan gången. Man kan mest vinka till varandra :)
    Vill du byta platser kan du ringa deras supportnummer som du hittar på Turkish hemsida. De brukar vara hjälpsamma.
    Just nu verkar platserna 14-16 D och G samt några till vara lediga i mittraderna medans fönsterplatserna är upptagna enligt Expert Flyer.

3. Impendill

Impendill Medlem

Kan jag vänta tills kl är 00:40 och checka in online på den flighten och välja platser?

4. Olle A

Olle A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det vet jag faktiskt inte. Själv har jag alltid sett till att boka mina platser via telefon i god tid.

5. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan som Olle A har nämt ringa till kundservice och be de ändra, om det finns lediga stolar, vilket det visar sig vara. Men min erfarenhet med deras kundservice är ingen vidare, speciellt på sistone då de har bytt call center bolag....

Annars kan du vänta tills du kan checka in online (24h innan) och checka in och välja plats.

6. Impendill

Impendill Medlem

Jag lyckades få platser via callcenter!
    Tack för tipset!!

Ni är grymma

3 personer gillar detta.
  7. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    BTW, varför inte resa i first class sviterna som de har på denna kärra? Mycket skönare och mer "private".

8. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har TK redan börjat fasa ut A330:na på BKK sträckan mot 777:na? Underbara nyheter i så fall för vinterns semester i deras J :)

9. Om det är samma stoltyp föredrar jag A330 då det är 2-2-2 i Business class istället för 2-3-2 på Boeing 777-300ER (egna maskiner).

10. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har du helt rätt i! Att sitta inklämd i mitten är nog inte det roligaste. Vore i och för sig kul om TK började trafikera ARN sträckan med en A330 :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!