Vilken internetbokningsbyrå använder ni för business?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Sofia, 16 Februari 2013.

1. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kör allt via respektive flygbolags hemsidor. Tycker inte det finns någon riktigt bra sammanställning. Jag är dessutom ganska kräsen när det gäller flygbolag så jag har en handfull som jag använder så det är inte mer jobb än att det går att gå in på varje bolags sida när det är dags.

Dessutom finns bästa uppföljningen på detta forum med nya deals osv, så det är lätt att ha full koll om an följer forumet och har sina favoritbolag.

Blandar definitivt inte in någon resebyrå i det hela.

3. Zwizz

Zwizz Medlem

Jag brukar ta flygbolagets hemsida och sedan göra en koll med expedia.Pris ,flygbolag, routing,tid

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kollar på ITA Matrix vad som är billigast och sedan bokar man hos flygbolaget. Allt annat är helt värdelöst imho.

3 personer gillar detta.
  5. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ITA Matrix, vilken grej! Varför har ingen berättat för mig om den sidan förut?! ;-)

6. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    1 person likes this.
  7. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Expedia.com har ibland bra avtalspriser jämfört med de officiella som du får med ITA så det kan vara värt att kolla där också. Dock, det måste vara signifikant skillnad för att jag skall välja mellanhanden. När det börjar handla om tusenlappar och det är en oproblematisk sträcka slår jag till.

8. Som tidigare påpekats: Man utgår från ITA Matrix och jämför sedan med Expedia. Om ITA Matrix är billigast (allt som oftast) bokar man på bolagets hemsida, eller skickar informationen till en resebyrå som fixar resten åt dig. Resebyrån brukar ta en administrativ avgift på 200-350kr. Om du har Amex platinum fungerar det gratis, genom deras egen resebyrå.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet att dessa finns, men det har aldrig varit något jag haft nytta av, så jag går själv bara på vad ITA säger. Tror det skulle ha blivit dyrare i längden om jag jämfört mer då jag skulle ha behövt lägga betydligt mer arbetstid på det än vad jag gör nu.

10. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Är du säker på att det är avtalspriser du ser? Jag har själv inte lagt märke till särskilt många från Skandinavien. Snarare skulle jag säga att det handlar om att Expedia.com som baserad i USA har en annan platstillgänglighet än resebyråer i Europa.

Jag håller helt med dig i din poäng att man ska jämföra, absolut minimum är ITA och en prisjämförelse-sida typ Kayak, Momondo eller liknande.

Se även här: www.businessclass.se/artiklar/176-guiden-till-billigare-flygbiljetter.html

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!