Senaste nytt

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

  • Avis

    Votes: 40 22,5%
  • Budget

    Votes: 1 0,6%
  • Europcar

    Votes: 8 4,5%
  • Hertz

    Votes: 76 42,7%
  • Sixt

    Votes: 44 24,7%
  • Mabi

    Votes: 0 0,0%
  • OKQ8

    Votes: 2 1,1%
  • Rent a wreck

    Votes: 0 0,0%
  • Statiol

    Votes: 0 0,0%
  • Övrigt

    Votes: 7 3,9%

  • Total voters
    178

Homer

Medlem
Jag hyr bil ca 20 gånger per år och är inte trogen någon specifik kedja utan bokar alltid genom mäklare som norwegian/cartrawler, autoeurope, hyrbil.se, mrjet m.fl. Märkte ganska tidigt att det lönar sig inte vara trogen nån kedja, det är inte alls ovanligt att man kommer ner 30-50% under kedjans egna pris när man går genom en mäklare. Jag tycker det funkar ungefär lika bra hos alla bolag, möjligen är Avis lite smidigare än dom andra. Sixt unviker jag helt sedan en incident för typ 3 år sedan när dom blåste mig på en tank bensin.

Jag hyr ungerfär dubbelt så mycket som dig och håller delvis med, fast jag försöker även ha koll på poängkampanjer.
Exempelvis var det bra erbjudanden, som även fungerade för endagshyror, från Avis och Sixt i samband med EB 20 år.

Just nu är det http://www.businessclass.se/air-france-klm-flying-blue/4399-avis-accumulator.html som gäller, visst du betalar några hundringar mer med det rabattnumret,
men om du hyr 6ggr får du poäng så att det kan räcka till en resa i Affärsklass till Karibien, värd runt 35.000kr.

Tänk på poängen Helge.:)
 

Traveller

Medlem
SiXT är mitt val.. Bra service och dom ger det där lilla extra. Jag har både Sixt Diamond och Avis Preferred (President) men Avis service är alltid sämre och bilarna snäppet tråkigare. I dag då jag skulle hämta en bil hos Avis i Bryssel gick jag till deras utlämning och bad att få addera en annan förare då en anställd till mig skulle köra bilen sista biten och jag skulle åt ett annat håll. Till svar fick jag en stor suck, från tårna upp till hjässan och kommentaren att det var så komplicerat och jobbigt.. Jag vände på klacken, lämnade Avis och gick raka vägen till Sixt och tog en bil där. Sixt har alltjämt en genomgående bättre service.
 

andreijas

Medlem
Jag har alltid hyrt hertz, mest pga att jag bor ganska nära en inne i city och gjorde mig av med min bil då jag bara körde runt kvarteret på städdagar.... Men de är så sjukt omständiga!! Allt tar en herrans tid...

Kan jag status matcha hertz five * till ngt hos sixt?
Priserna är bättre, samt att bilarna ser tusen gånger bättre, av de senaste 10 hyrorna hos hertz har jag fått Kia 8-8 gng... Sixts är lite sexigare...
 

Homer

Medlem

cmj

Medlem
Har också bara positiva erfarenheter från SIXT, vid de två senaste tillfällena så hade jag hyrt en Golf och fick båda gångerna en Mercedes
E-klass.
 

ulagun

Medlem
Vid bilhyra i Spanien fick jag ett tips av en svensk boende i Spanien att kolla hyrbilsförmedlingen som ligger på Spanish Airports hemsida.
Gjorde detta i Bilbaos flygplats för något år sedan. Avsevärt billigare än övriga och fungerade hur bra som helst.
Annars håller jag med om att Sixt har bra service.
 

fly4fun

Medlem
Håller precis på att söka hyrbil i Krakow till helgen (4 dygn).
Billigast bil hos Hertz direkt - 2444 kr (förbetalt ej avbokningsbart)
Billigast bil hos Hertz direkt automat - 2947 kr (förbetalt ej avbokningsbart)
Billigast bil hos Hertz direkt - 2924 kr (går att avboka)
Billigast bil hos Hertz direkt automat - 3543 kr (går att avboka)
Billigast bil hos Hertz genom mäklare - 1488 kr (går att avboka)
Billigast bil hos Hertz genom mäklare automat - 1953 kr (går att avboka)

Visst finns det avtal/rabattkoder man kan nyttja hos Hertz på 5-10-15-20%, men det blir ändå mycket billigare att gå genom en mäklare.

2nunnyp.png


2re3xnm.png
 

Homer

Medlem
Håller precis på att söka hyrbil i Krakow till helgen (4 dygn).
Billigast bil hos Hertz direkt - 2444 kr (förbetalt ej avbokningsbart)
Billigast bil hos Hertz direkt automat - 2947 kr (förbetalt ej avbokningsbart)
Billigast bil hos Hertz direkt - 2924 kr (går att avboka)
Billigast bil hos Hertz direkt automat - 3543 kr (går att avboka)
Billigast bil hos Hertz genom mäklare - 1488 kr (går att avboka)
Billigast bil hos Hertz genom mäklare automat - 1953 kr (går att avboka)

Visst finns det avtal/rabattkoder man kan nyttja hos Hertz på 5-10-15-20%, men det blir ändå mycket billigare att gå genom en mäklare.


Pris beror inte bara på vilka rabattkoder man använt, det beror också vilken av Hertz siter man använt.
Ser ut som du använt Hertz.se eller Hertz #1 Gold med svensk profil vilket nästan alltid ger usla priser.
 
Toppen