Senaste nytt

Vilken hotellkedja för tyskland

JohnR

Medlem
Någon som har erfarenhet om vilken man ska satsa på?

Kommer resa i främst tyskland/österrike kommande år. Blir ca 50 övernattningar under nästa år. Funderar på Accor, det verkar ha bäst täckning, andra tips?

Har iof diamond status på BW men är så trött på deras 0-recognition, men det kanske är bättre i Sverige?
 

johhenrik

Medlem
Det är så otroligt svår fråga att svara på. Runt 50 nätter skulle jag nog köra Hilton, men du måste ju avgöra själv vad som är bäst utifrån de städer du reser till.
 

olo

Medlem
Vilka ställen skall du till? Några få större städer eller många små?

Jag har för Europa länge funderat på Hilton, IHG och SPG - men då dessa sällan har några hotell på de mindre orterna jag hamnar på - har valet blivit Accor.
Accor har bra kartsök som gör det lätt att undersöka deras lägen och vilket typ av hotell som finns på destinationen.
 

FFlash

Medlem
Accor är har vält bäst footprint. IHG är kanske näst störst.
Jag brukar komplettera udda stays med nåt annat program, typ pointshound, rocketmiles, hotels.com etc
 

Canadien

Medlem
Svär i kyrkan lite med alla hotellkedjelojala här; jag tycker Accor benefits är så få med Accor gold att jag (nästan) alltid kör hotels.com i Europa. Då kan man dessutom lösa in sina bonusnätter på hotell utanför Accor-kedjan.
 

jerixon

Medlem
Körde alltid Best Western när jag jobbade i Tyskland.
För mig var recognition inte det viktigaste utan poängen till frinätter, och det fick jag en hel del under mina 4 år.
Tycker det funkade bra och hade några favorithotell jag återkom ofta till :)
 

Valley

Medlem
Körde alltid Best Western när jag jobbade i Tyskland.
För mig var recognition inte det viktigaste utan poängen till frinätter, och det fick jag en hel del under mina 4 år.
Tycker det funkade bra och hade några favorithotell jag återkom ofta till :)

Var bodde du ?
Använt mig av Raphael i Hamburg och Am Hauptbahnhof i Nürnberg. Väldigt trevliga ställen. I synnerhet Nurnberghotellet.
 

jerixon

Medlem
Nurnberghotellet är nice indeed!
Har testat en hel massa hotell, vsr ett par år sedan men ska gräva lite och se ifall jag hittar namnen :)
 
Toppen