Senaste nytt

Vilken frukost föredrar du när du reser?

nilsson

Medlem
Jag brukar skippa frukost, men i asien älskar jag att ta en skål congee med inlagda ägg och friterad fisk.
 

ACervin

Medlem
Jag är alltid rejält hungrig på morgonen. Bacon eller en väkryddad korv, ägg gärna lite bönor i tomatsås. Följes upp med färsk frukt, osötad yoghurt en croissant och cafe au lait. Lunchen blir ganska sen. Det verkar som den Kanadensiska skulle sitta fint.
 

NyfikenGrau

Medlem
Tycker bildtexterna ligger fel på en massa ställen, eller?

Måste på frukostbordet: Kaffe, gärna 2 fulla muggar. Vakna och eh..sparka igång magen.
Favoritgrejer på frukostbordet: Tunga varma frukostar då jag är väldigt hungrig på morgonen, så amerikanska frukostar är kanon, med äggröra, hashbrowns, bacon, korvar (om det inte är de brittiska otäcka), pancakes. ACervins ordningsföljd känner jag igen. Yoghurt och vanliga frallor är aldrig fel heller. Tenderar att äta mig proppmätt vid frukostbordet.

Lunch är jag inget fan av alls, kan lika gärna ta en större macka. Inte ovanligt att jag skippar den helt beroende på hur stor och sen frukosten var.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är alltid rejält hungrig på morgonen. Bacon eller en väkryddad korv, ägg gärna lite bönor i tomatsås. Följes upp med färsk frukt, osötad yoghurt en croissant och cafe au lait. Lunchen blir ganska sen. Det verkar som den Kanadensiska skulle sitta fint.

Jaha, ska du inte äta vegemite sandwich? ;)

Buying bread from a man in Brussels
He was six-foot-four and full of muscles
I said, "Do you speak-a my language?"
He just smiled and gave me a vegemite sandwich
Down Under - Men At Work
 

ACervin

Medlem
Vegemite som är någonslags buljong extrakt har jag svårt för. Brukar annars äta vad som helst. Man får nog vara uppväxt med det. Det är väl som vi skulle tvinga Aussies att äta Kalles kaviar. Men det finns på frukostbordet på hotellen här. Det är bara att prova på.:)
 

Chrille

Medlem
Jag är alltid rejält hungrig på morgonen. Bacon eller en väkryddad korv, ägg gärna lite bönor i tomatsås. Följes upp med färsk frukt, osötad yoghurt en croissant och cafe au lait. Lunchen blir ganska sen. Det verkar som den Kanadensiska skulle sitta fint.

Ja, det där blir bra, fast med svart kaffe i slutet.
Av de hotell jag regelbundet frekventerar är det Radisson Blu Waterfront i Sthlm som bäst tillgodoser mitt frukostbehov.
 

Dr. Miles

Expert
Vegemite som är någonslags buljong extrakt har jag svårt för. Brukar annars äta vad som helst. Man får nog vara uppväxt med det. Det är väl som vi skulle tvinga Aussies att äta Kalles kaviar.
Det har gått bra för en japan att äta Kalles Kaviar. :) Vi äter också fiskrom av Alaska pollock (en sorts sej).

Pasta med sejromssås (en populär japansk spaghetti i Japan)
3569521191_4b34a0b418_z.jpg

(Foto: たらこスパゲッティ by akirak on Flickr)
 
Toppen