Vilken frukost föredrar du när du reser?

Diskussion i 'Hotell' startad av Dr. Miles, 5 Juni 2013.

1. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kör nog på Amerikansk frukost, 3 munkar och kaffe. ;)

Skämt osido.. jag föredrar nog en simpel frukost med lite rostat börd (+ marmelad) och lite kaffe/juice på det. :)
    Brukar inte vara speciellt hungrig på morgonen faktiskt.

Last edited: 5 Juni 2013
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Av de på bilden väljer jag nog Peru om jag skulle välja en av de på sidan.

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Solklart den franska! Fast byter ut croissanten mot en färsk pain au chocolat där chokladen smälter.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Föredrar den Marockanska frukosten (som för övrigt bara är en förstärkt version av den franska), av uppenbara skäl ;)

EDIT: Jag brukar oftast hålla mig till något lättare när det kommer till frukost på resan, t.ex en bagel och kaffe. Inte så förtjust i de varma alternativen som brukar finnas på hotellbufféerna.

Last edited: 5 Juni 2013
  5. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Föredrar turkisk frukost eftersom jag är uppvuxen med det. Men inte helt lätt få till det när man reser utanför Turkiet. :)

6. twiggs

twiggs Medlem

Vilket underbart blogginlägg! Själv varierar jag mellan italiensk och fransk alla dagar i veckan även när jag inte är på resande fot. Gärna med en liten juice- eller smoothieshot till.

Summan av kardemumman: Hotell tjänar massor med pengar på att ha mig som frukostgäst! :)

7. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför finns inte svensk frukost med?!

Av dessa här föredrar jag nog turkisk eller egyptisk. Eller för all del den spanska ser smarrig ut :)

8. Älskar frukostar! Ju mer desto bättre:p

Tar den brasilianska varianten på bilden, ser gott ut :)

Kaffen är dock givetvis det viktigaste.... Kan bli lite kinkig om jag inte fått mig en dubbel espresso :rolleyes:

9. tourist

tourist Medlem

Just det. jag har inga problem att äta "trerätters" till frukost och skippa lunch. En riktigt bra hotellfrukost för mig består av en "amerikansk/kandensisk/brittisk" tallrik med varma saker, därefter "finskt/brasilianskt" kallskuret och slutligen någon "portugisisk/fransk" croissant och frukt. Förstår mig inte på folk som väljer flingor och mjölk på frukostbuffén. Det är ju som att äta sig mätt på potatis och knäckebröd vid ett julbord...

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!