Senaste nytt

Vilken frukost föredrar du när du reser?

Kör nog på Amerikansk frukost, 3 munkar och kaffe. ;)

Skämt osido.. jag föredrar nog en simpel frukost med lite rostat börd (+ marmelad) och lite kaffe/juice på det. :)
Brukar inte vara speciellt hungrig på morgonen faktiskt.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Solklart den franska! Fast byter ut croissanten mot en färsk pain au chocolat där chokladen smälter.
 

Jonas C

Medlem
Föredrar den Marockanska frukosten (som för övrigt bara är en förstärkt version av den franska), av uppenbara skäl ;)

EDIT: Jag brukar oftast hålla mig till något lättare när det kommer till frukost på resan, t.ex en bagel och kaffe. Inte så förtjust i de varma alternativen som brukar finnas på hotellbufféerna.
 
Last edited:

PYRZ

Medlem
Föredrar turkisk frukost eftersom jag är uppvuxen med det. Men inte helt lätt få till det när man reser utanför Turkiet. :)
 

twiggs

Medlem
Vilket underbart blogginlägg! Själv varierar jag mellan italiensk och fransk alla dagar i veckan även när jag inte är på resande fot. Gärna med en liten juice- eller smoothieshot till.

Summan av kardemumman: Hotell tjänar massor med pengar på att ha mig som frukostgäst! :)
 

Sofia

Medlem
Varför finns inte svensk frukost med?!

Av dessa här föredrar jag nog turkisk eller egyptisk. Eller för all del den spanska ser smarrig ut :)
 

Palazzi

Medlem
Älskar frukostar! Ju mer desto bättre:p

Tar den brasilianska varianten på bilden, ser gott ut :)

Kaffen är dock givetvis det viktigaste.... Kan bli lite kinkig om jag inte fått mig en dubbel espresso :rolleyes:
 

tourist

Medlem
Älskar frukostar! Ju mer desto bättre:p

Just det. jag har inga problem att äta "trerätters" till frukost och skippa lunch. En riktigt bra hotellfrukost för mig består av en "amerikansk/kandensisk/brittisk" tallrik med varma saker, därefter "finskt/brasilianskt" kallskuret och slutligen någon "portugisisk/fransk" croissant och frukt. Förstår mig inte på folk som väljer flingor och mjölk på frukostbuffén. Det är ju som att äta sig mätt på potatis och knäckebröd vid ett julbord...
 
Toppen