Vilken First skulle ni välja - Air France A380, Lufthansa A346, Swiss A343

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Jonas Larsson, 28 Oktober 2015.

1. Jonas Larsson

Jonas Larsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag behöva lite hjälp! Ska resa till San Fransisco igen och har hittat First Class biljetter för cirka 38 000 kr vilket är ok för min del. Ett av valen är Air France First med A380. Detta val känns rejält lockande men.....

Fördelar som jag ser
    * En produkt som jag inte testat
    * En produkt som fått bra kritik

Nackdelar som jag ser
    * Fokuserar mina resor så att jag får poäng inom *A eller Oneworld

Dom andra valen som jag ser är Lufthansa 380, LX 343 eller British Airways 380

Vad skulle ni valt!

Gus gillar detta.
  2. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LX i A343 har gamla F och det kan ju kännas lite trist. Har själv inte provat Air France nya F-produkt så förhoppningsvis kommer det någon erfaren räv som gjort det samt Lufthansa F i A380.

3. Moco

Moco Medlem

Det blir på A380, i min mening, för stort och opersonligt. Finner 340-600 långt bättre.

4. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    håller med, men det finns ju inte med som ett av alternativen.

Moco gillar detta.
  5. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Well, både ja och nej. A346 är med i rubriken som ett alternativ, och Lufthansa flyger ju från München till San Francisco med nämna modell. Så visst är det möjligt.

6. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Back on topic, jag skulle säga Air France, om du har tid att njuta av faciliteterna på CDG. Aldrig testat själv, men vill gärna prova efter allt gott jag hört om dem.

7. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ahh, rubriken missade jag.

Moco gillar detta.
  8. Det är gamla F hos AF i A380 till San Francisco, så jag avråder dig från att välja AF och rekommenderar istället Lufthansa eller LX.

9. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa F i A380. Inte alls opersonligt tycker jag, speciellt om man sitter långt fram. Oerhört trevligt plan med rymliga toaletter och bra hårdvara i övrigt och FCL om man reser via Frankfurt.

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan även välja FCT i Frankfurt :)
    Jag skulle valt Lufthansa på utresan och sen kanske testa Swiss på hemresan om det går att kombinera.
    Air France skulle jag personligen bara se som ett alternativ om det är i nya produkten La Premiere (mycket baserat på att jag skulle behöva poängen till Star Alliance, men La Premiere skulle jag göra undantag för) Air France nya första klass - La Première "A Designer Suite" - BusinessClass.se

jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!