Har precis varit i kontakt med Europeiska och dom hävdade att det måste finnas ett pris för att ersättning skall utgå och att bonuspoäng således inte kan ersättas. Så nu gäller det att USDM har sjusta avbokningsregler.......
Jag & fru blev försenad 17 timmar hem från senaste bonusresa till Tokyo, då SK945 blev stående.
Anmälde och fick 1000/pers precis enligt vilkoren utan prut.
Hade inte betalt något med Diners, inte ens skatterna.
Viken försäkring använde du? och vilket kort du betalade skatterna med?
Använde du Amex försäkring också? Och varför inte om inte?
Så länge skatter&avgifter är betald med Amex (eller Diners) gäller det kortförsäkringen. Inte för poängköp.Redaktionen kan gärna flytta denna tråd om den hamnat fel!
Jag har för mig att ämnet diskuterats tidigare, men jag hittar inte det jag söker och startar därför en tråd i ämnet.
Vilken reseförsäkring gäller egentligen vid en award-resa?
För Eurobonus-awardresor framgår det tydligt i t ex Diners och Amex försäkringsvillkor att kort-försäkringen gäller.
Men hur är det vid t ex en USDM-award där poängen köpts med t ex Amex och sedan att skatter och avgifter betalats med samma kort?
Hur gör de av Er som är erfarna award-resenärer - litar Ni på Er hemförsäkring eller köper Ni en extra rese-försäkring?