Jag har använt 240000 poäng (hos Czech airlines) för en resa för 3 i affärsklass imorgon, skatterna betaldes med Diners. Nu har dottern börjat kräkas så vi kan eventuellt inte åka.
Min resa tillåter ombokningar men poängen har gått ut så eventuellt kommer de gå förlorade.
Någon som har någon aning om vad praxis är gällande poängresor? Kommer vi förlora poängen om vi avokar? Ska ringa försäkringsbolaget när de öppnar förstås.
Min hemförsäkring skriver så här:
endast de direkta kostnader som den
försäkrade enligt researrangörens
eller tjänsteleverantörens rese-
eller avtalsvillkor ansvarar för (Den
försäkrade ska utan dröjsmål meddela
researrangören eller tjänsteleverantören
om resan ställs in. Om den försäkrade
försummar sin anmälningsplikt,
har försäkringsbolaget till följd av
försummelsen rätt att från den ersättning
som betalas ut till den försäkrade dra
av den gottgörelse som inte fåtts av
researrangören eller tjänsteleverantören