Vilken enhet söker du resor med?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 3 Mars 2014.

?

Vilken enhet söker du resor med?

1. Dator

30 röst(er)
    88,2%
  2. Smartphone

0 röst(er)
    0,0%
  3. Surfplatta

4 röst(er)
    11,8%
  1. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dator (laptop).

Smartphones tycker jag är bra när man inte har access till dator, men de är ganska små att använda för mer avancerade operationer, och avsaknaden av riktigt tangentbord gör att det går långsamt.

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte annat än hålla med nota bene. Mobilen kan jag använda om jag är på språng för en snabb indikation, men annars måste man ju ha en dator och ITA Matrix. :)

3. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    On the fly, iPad mini. Annars dator. Telefonen har så liten skärm...eller är det jag som börjar se dåligt...

4. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fram tills för ett halvår sedan var det laptop. Numera har surfplattan tagit över. Smartphone är för smått - då måste jag leta upp läsglasögonen.

5. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Dator
    2. Ipad
    3.Mobilen (Nödfall)

6. Kompatibilitet är största problemet. Många webbsidor använder Adobe Flash Player och/eller tunga Java Script så det inte fungerar på smartphone/surfplatta.

Enligt en annan japansk artikel, har en resbyrå ökat sin försäljning dubbelt efter de anpassade sin webbsida till mobil/surfplattvänlig format.

1 person likes this.
  7. För mig hänger det på vilken typ av sökning som görs. En "snabb titt" i Hotels.com eller Kayak apparna för att få en överskådlig bild händer rätt ofta. Bokningen görs nästan uteslutande i datorn utöver exempelvis SAS app som jag faktiskt använder "hela vägen".

8. Om jag verkligen söker detaljer som segment för segment tillgänglighet är det datorn som gäller. Jag använder ofta ITA Matrix appen för iPhone for vissa detaljer...

9. Treo

Treo Medlem

Snabb "screening" via iPad, mer detaljerad sökning/planering senare via dator. Så antalet sökningar tror jag är större via iPad medan datorn "vinner" när det gäller tid ....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!