Vilken del av flygning gillar du att avnujta en god Cognac till? Ditt bästa minne

Diskussion i 'Övrigt' startad av Magnus_K, 29 April 2015.

1. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Alla,

Satt precis och tänkte på en fligtht, vilken del av flighten jag gillar mest.
    Finns kanske en tråd tidigare...men
    När man sitter 30K feet över jorden så får man gåshud med bra musik och en god Cognac i handen.
    Vad är ert bästa minne?
    Jag vet att jag sitter på en Qatar Airways flight och har insomnia men ser ut genom grannens fönster en så fin soluppgång så man nästan får tårar i ögonen.. :)
    Känslan när man har tid över att tänka på allt mellan himmel och jord är grym!
    Ser man dessutom en fin soluppgång med ngt gott i näven (skånskt) så får man en positiv rysning i kroppen.

Är jag själv som får denna känslan?

Magnus
    PS. Ser fram emot ARN-DOH-DBX i Qatar Airways C (resesapport kommer så klart)

Delayed, Börling, KNA och 4 andra gillar detta.
  2. Gus

Gus Medlem

Mitt bästa minne är nog också från en Qatar-flight, för 3 veckor sedan :). Efter att jag och frugan hade avnjutit en utsökt 6-rätters lunch och vi såg på hunger games tillsammans med en whiskypinne och ett glas pepparmintste. Då mådde man :).

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Cognac avnjuts ju bäst i cigarrloungen innan avgång...

flum, Jonas C, Jakob Österberg och 1 annan gillar detta.
  4. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr finns det väl inte så många sådanna lounger kvar? Zurich har vet jag men i övrigt?

agehall gillar detta.
  5. Rob_flyer

Rob_flyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FCT

agehall och Jakob Österberg gillar detta.
  6. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade en flight i C när Emirates började flyga från Arn , efter den utsökta middagen beställde jag kaffe och deras bästa konjak Hennessy V.S eller vilken sort det var , with ice sir ? frågade den manliga CC . Det var lika så bra att min konjak aldrig dök upp , glömdes bort och påminde aldrig de om den

flum och Magnus_K gillar detta.
  7. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut min första F med Asiana FRA-ICN för 3 år sedan. Totalt mat och dryckesutbud är fortfarande svårslaget. Kommer att åka dem igen i höst och trots en äldre hårdvara föredrar jag Asiana före TG EK och British Airways. Njöt av perfekt tempererad vodka såväl till caviaren som efteråt.:) Drack säkert cognac oxå men minnet sviktar angående fabrikat.........

Christian R och Magnus_K gillar detta.
  8. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Cognac, choklad och té är en fantastisk kombination efter middagen.
    Är desserten av choklad brukar jag beställa in cognacen redan då, vilket höjer något ögonbryn.
    Men det bryr jag mig mindre om...

Magnus_K gillar detta.
  9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dricker väldigt sällan Cognac ombord på flygplan. Enda gången det har hänt var när Baileys var slut ombord.

10. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FCL i Frankfurt och Munchen. I Munchen måste man dock stå för rökelsen själv.

Christian R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!