Senaste nytt

Vilken champagne serveras ombord hos olika flygbolag?

Erik M

Medlem
Ärligt talat minns jag inte så väl, men jag drack flera glas, även till mat. Och min sambo var faktiskt riktigt imponerad av den.

Ska flyga GO på nyårsaftons morgon. Man borde få lite bubbel då tycker jag!
 

rvarttinen

Medlem
Åker med Emirates om en vecka och enligt deras hemsida så kommer vi kunna se fram emot Veuve Clicquot Yellow Label i C.
För den som åker i F kan denne se fram emot Dom Pérignon 2006.
 

rosenstam

Medlem
b2c33a3e905ac82490dbfae711df6b2d.jpg


Den här artikeln svarar nog på alla frågor om SAS nya bubbel...
 

Buffy

Medlem
b2c33a3e905ac82490dbfae711df6b2d.jpg


Den här artikeln svarar nog på alla frågor om SAS nya bubbel...
Gör den? Tror redan jag mfl redan redogjort samma sak i tråden Ny champagne i SAS businessclass

Helt klart!
Det som gör Charles Heidsieck till en av de mer kvalitets non-vintage champagnerna är att man använder 40% reservvin med snittålder på 10 år gammalt. Basvinet är 2008 (60%)
Många hus använder 20% reserv och bara nått eller några år gammalt. Jämför med Krug som använder 40-50% reservvin med uppemot 10års ålder. Vad innebär detta nudå?
Jo man får en champagne som håller samma klass som många av de stora husens vintage.
Man får också en mogen och avrundad stil.
Charles och Pieper Heidsieck har samma ägare, medan Heidsieck & Co Monopole ägs av Vraken Pommery Monopole.
 

johisco

Medlem
Kollade Lufthansas vinlista och blir lite bekymrad... Är Lufthansas Champagne i First endast Roederer 2007? Dvs. en medioker vintage som kostar dryga hundringen mer än Moet?

Otroligt sniket i så fall jämfört med i princip alla andra flygbolags F....
 

Buffy

Medlem
Kollade Lufthansas vinlista och blir lite bekymrad... Är Lufthansas Champagne i First endast Roederer 2007? Dvs. en medioker vintage som kostar dryga hundringen mer än Moet?

Otroligt sniket i så fall jämfört med i princip alla andra flygbolags F....
Hemskt, bojkotta! :rolleyes:
 

ucce

Medlem
Nu är kanske inte 2007 den bästa av årgångar i Champagne generellt, med just Roederer Brut Vintage 2007 har fått flera 96p och håller hög klass, så att jämföra den med standard Moet känns rätt orättvist.

för ett pris runt 600kr går ju att diskutera om den är exklusiv nog för första klass, men kvalitetsmässigt tycker jag att den står sig med LPGS eller Comtes.

Överlag känns som att somliga här är ute efter att grejerna ska vara dyra snarare än bra? Blir ramaskri när SAS byter till en ny champagne av fantastisk kvalitet bara för att det är ett hus som är relativt okänt...
 

flum

Medlem
Kollade Lufthansas vinlista och blir lite bekymrad... Är Lufthansas Champagne i First endast Roederer 2007? Dvs. en medioker vintage som kostar dryga hundringen mer än Moet?

Otroligt sniket i så fall jämfört med i princip alla andra flygbolags F....
Lufthansa F har varit lite upp och ner senaste året. Ett tag körde dom tex Taittinger för 450kr och ibland kör dom LPGS eller Comtes de Champagne.
 
Toppen