Vilken businessclasskabin ska jag välja?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av frankw, 11 Januari 2016.

1. frankw

frankw Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Jag och min fru ska ta en bonusresa till Los Angeles i sommar. Vi tänkte åka business dit och hem. SAS har inga bonusbiljetter kvar de datum vi vill åka.

Däremot tittar vi på Lufthansa, United eller Swiss. Vilket bolag skulle ni bokat business med för en longhaul? För och emot.

2. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rubriken säger första klass, men texten business. Vilken kabin vill ni åka i?

Stefan62 gillar detta.
  3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm...med tanke på rubriken...frågar Du om förstaklass eller businessclass?

4. frankw

frankw Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som Rookie. Jag vill sitta långt fram i planet, äta på porslin och kunna fälla mitt lädersäte. Exakt vad det heter är jag osäker på. Det kan säkert ni proffs kanske svara på?

Gus och MegaFlyer gillar detta.
  5. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med din beskrivning så låter det som att business class blir bra. Hur många poäng tänkte du spendera? Förstaklass är ju lite dyrare...

6. frankw

frankw Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att ha läst på. Business är det som ska bokas. :) Så bring it on med era kunskaper. Vilket bolag har bästa business över stora havet?

7. Aurora

Aurora Medlem

swiss, swiss, swiss! hvis det kan bookes med eb-points?

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle nog vilja påstå att SAS business är den bästa till USA om man har nya kabinen (vilket det ska vara på alla plan i sommar). Har du undersökt möjligheten att boka biljetter med poäng+pengar, kostar lite mer poäng men har man åtminstone Eurobonus Guld så kan det vara värt det, man tjänar nya poäng på en sådan biljett och den är att betrakta som en vanlig biljett och inte award-biljett (med för och nackdelar som kommer med det).

Jag har tyvärr inte testat Swiss eller United. Swiss har dock gott rykte om sig, även Austrian skulle kunna vara ett bra val (om de nu flyger till västkusten). Lufthansas nya businessclass är inte dålig på något sätt, även om det inte är toppklass, men man vet vad man får hos Lufthansa...

011430121 och pswe gillar detta.
  9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bara åkt Swiss, Lufthansa, Air Canada och SAS i business över atlanten, och av de rankar jag nya SAS bäst, följt at Swiss, Air Canada, sist Lufthansa. Ingen av dem är dock dålig, och har du/ni bara rest economy tidigare så kommer ni bli supernöjda med vilken som.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt tips är att läsa lite reserapporter, inte nödvändigtvis om samma destination du vill till, men resor med samma bolag som du tittar på. Då får du lite uppfattning om produkterna och får lättare att välja. Vi har alla olika saker vi tycker om och avskyr. Jag själv kan tex inte med luftkudden som Swiss har som svankstöd och därmed vill jag inte flyga nattflyg med Swiss.

Ska du ha lädersäte vet jag inte riktigt vad du ska boka faktiskt. Spontant kommer jag inte på någon som har det. Har Norwegian läder i sin premiumkabin?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!