Senaste nytt

Vilken blir nästa KLM-destination i Norden?

Kristofer

Medlem
Har inte kollat statistiken, men tror regulariteten blivit rejält bättre sista tiden. Föredrar dock X2000 som går snabbare och är bekvämare. :)

Hans Ottosson är skön. :) Han är en av de pådrivande för att bygga en flygplats i Emmaboda, gemensam för Växjö, Kalmar och Ronneby/Karlskrona. Bra för längre resande, värdelöst för inrikesflyg, är väl min åsikt.

emmabodaint.se
 

Jacob

Medlem
Den här är bra (på första sidan på hemsidan om Emmaboda International):

"Upptagningsområdet är stort och avståndet är ungefär lika långt från de tre största städerna, Kalmar, Växjö och Kalmar." :D

I övrigt är väl idén inte helt tokig.
För en utländsk besökare måste det ändå kännas omständigt att behöva flyga till Köpenhamn för att sedan åka tåg i 2-3 timmar för att komma till dessa tre relativt stora städer.
 

Kristofer

Medlem
Den här är bra (på första sidan på hemsidan om Emmaboda International):

"Upptagningsområdet är stort och avståndet är ungefär lika långt från de tre största städerna, Kalmar, Växjö och Kalmar." :D

Hehe ska nog vara Karlskrona :)


I övrigt är väl idén inte helt tokig.
För en utländsk besökare måste det ändå kännas omständigt att behöva flyga till Köpenhamn för att sedan åka tåg i 2-3 timmar för att komma till dessa tre relativt stora städer.

Idén är i grunden bra. Inrikesflyget gör nog dock att detta aldrig blir verklighet.

- För Växjös del finns det ingen större anledning att flyga till Stockholm från Emmaboda. Då går det (nästan) snabbare att ta tåget istället.
- Det blir en tidsmässig försämring för Kalmar och Ronneby/Karlskrona att flyga från Emmaboda till Stockholm, men skulle endast Emmaboda funnits hade man ändå flugit därifrån. Tåget tar 100 år till Stockholm från dessa städer. Man kommer alltså fortsätta hålla fast vid sina flygplatser. Så länge F17 finns kommer det dessutom ändå finnas en flygplats i Ronneby.

Men som sagt, för utrikesflyg är det klockrent! Man hade säkert kunnat få dit flera internationella linjer. Problemet är bara att eftersom det inte fungerar för inrikesflyget, blir det ingen flygplats. Och man kan ju inte ha kvar de tre andra flygplatserna också, det håller ju inte.
 
Last edited:

STRN33

Ny medlem
Örebro borde kunna generera leasure/business underlag för en eller 2 dagliga F70. Växjö kanske ? De flyger ju på Trondheim, så egentligen borde väl Umeå kunna funka lika bra också ??
Gammal tråd, men... Hur gick det? Tillkom det någon ny destination?
Att jämföra Trondheim med Umeå rakt av funkar inte. I Trondheimsregionen bor det runt 350.000 - 375.000 invånare. Umeåområdet runt 160.000 kanske?
 

perhall

Medlem
Har inte kollat statistiken, men tror regulariteten blivit rejält bättre sista tiden. Föredrar dock X2000 som går snabbare och är bekvämare. :)

Hans Ottosson är skön. :) Han är en av de pådrivande för att bygga en flygplats i Emmaboda, gemensam för Växjö, Kalmar och Ronneby/Karlskrona. Bra för längre resande, värdelöst för inrikesflyg, är väl min åsikt.

emmabodaint.se[/QUOTE

Bor Ottosson i Emmaboda månne...?
 
Toppen