Senaste nytt

Vilken bilmodell ska jag välja hos Avis?

Buffy

Medlem
Lite OT men klarar man sig på bokningsklass F (Intermediate SUV) en vecka i USA med två barn och all packning de innebär?
 

Maja

Medlem
Vi har kört på W = Ford Edge när vi har varit 2 vuxna och 1 barn när vi har bilat i 3-4 veckor...

Det handlar helt och hållet om hur mycket packning ni har och hur väl era resväskor får plats i bagaget.

Gissar att du bokade igår innan Aviskampanjen gick ut och ni bör kunna få plats i en F.
 

Travler

Medlem
Insåg precis att jag gjorde ett misstag när jag bokade hyrbil (Umeå imorgon fredag till Måndag). Valde Klass A (då det inte är några problem med plats), men läste inte det finstilta så noggrant till kampanjen för 5000 SAS poäng. Tyvärr är alla bilar nu uthyrda så kan inte boka en ny (klass C) och sedan avboka. Så till min fråga.

Är det någon som har erfarenhet av att avboka hyrbil med Avis (när alla är uthyrda) och vet hur lång tid det tar innan dem kommer tillbaka in i systemet?
Någon erfarenhet av hur mycket jag kan räkna med att priset kommer ha gått up?

(Det finns bilar tillgängliga lör-mån, och jag landar kl 21 på fredagen så det borde finnas bilar lediga kan jag tycka)
 

Travler

Medlem
En tanke:
Går det att ringa Avis och be om att få uppgradera bilen?
Dvs om de kan se att bilen de har tänkt ge min är större (än den jag bokade) och jag kan betala mellanskillnaden och därigenom få 5000poäng istället för 1500poäng.
 
Toppen