Vilken av United Airlines Boeing 777-plan trafikerar New York-Hong Kong?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Axelzon, 2 Maj 2012.

1. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Är det någon som har koll på vilken av United 777-200 som trafikerar EWR-HKG direkt?

En hel sjö av olika modeller enligt seatguru.com ... Vill abslout ha en full flat på denna 15.50 Hrs flight!!

Tackar
    /Axelzon

---
    Originalrubrik: United EWR-HKG 777-200
    Ändrad av AHO

Last edited by a moderator: 9 Maj 2012
  2. Hej,

Det borde vara en f.d. CO maskin med följande konfig:
    https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/aircraft/777/200/v6.aspx

Jag har åkt med denna mellan EWR-LHR och den är mycket skön. Om affärsklass börjar på rad 1 och det är B777-200 är det f.d. CO flygen. Annars är det f.d. UA med F, C, Y+, och Y.

Notera att dessa f.d. UA flyg har
    2-4-2 med ny C
    2-3-2 med gamla (ej platt) C. Finns några kvar

3. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behöver ta mig från USA till Asien utan att åka hem via Europa, då med star alliance. Har inte United någon ren 1:a klass produkt som Lufthansa och LX?

(Tack för ditt super snabba svar!!)

4. Till ORD från HKG finns det UA F om jag minns rätt. Kolla även IAD...

5. Men den f.d. CO produkten är mycket trevlig i C

6. Jag har ingen erfarenhet med f.d.CO BusinessFirst men, United First är inget att betala extra för.
    Det bör räknas som samma nivå som Business class hos andra flygbolag. Servicenivå är dålig som First.

7. fredd

fredd Medlem

Exakt som AHO skriver så har United en first class även på long-haul, men inte i samma benämning som LX och Lufthansa har.

8. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en biljett med CPH - EWR.... T/R (men den vill jag ju ändra nu) den (en ny biljett) borde SK kunna sätta ihop till "around the world biljett" CPH-EWR (via IAD/ORD) - HKG - FRA/ZHR/MUC)-CPH, eller vad tror du? Och isaf be att få F stolar (kan bli svårt att få dem att se gamla CO modeller?)

9. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    f.d Co BusinessFirst är trevlig som Senator nämnde. Har provat den i både 757-200 och 777-200.
    Trevliga säten, mat serverad som i first. Alltså inga brickor eller dryckesvagnar och på duk.(är dock inte first kvalitet på mat och dryck)
    Bra avod med stor skärm och utbud.

Jag fördrar den faktiskt över British Airways CW, men jag har väl inte prickat in den riktiga toppservicen med mixed fleet.

1 person likes this.
  10. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket skit, försökte först via min resebyrå och sedan via SAS att boka en resa CPH-EWR/SK (stop 4 dagar) - HKG/UA - PVG - CPH/SK och de ville ha SEK 80 000 för en biljett i J eller C klass (alltså restricted Business)... Kollade sedan om det gick att ta det med Poäng, jodå.. 320000 poäng... Trist!! Vore det inte naturligt att det går att resa på detta sätt till en vettig peng inom star alliance?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!