Senaste nytt

Vilken är din favoritö i Karibien?

AtleFlyg

Medlem
Det jobbiga med Karibiensuget är att det är så jäkla långt om man bara har en vecka att vara borta och vill åka utan barnen... Och oftast stora tidsskillnader.

Vilken är den närmsta paradisön tycker ni?
 

rvarttinen

Medlem
Finns en intressant artikel i Sunday Times Traveller - de listar de flesta öar. Tyvärr behöver man vara prenumerant för att läsa artikeln online, själv har jag kvar ett exemplar av den tryckta tidningen; de listar mycket riktigt många öar, men långt ifrån "alla", saknar t.ex. Aruba, Bonnaire, Curacao, etc. De kanske inte räknas till Karibien av någon anledning?

The ultimate guide to the Caribbean | The Sunday Times
 
Last edited:

Jaws

Medlem
Finns en intressant artikel i Sunday Times Traveller - de listar de flesta öar. TYvärr behöve rman var aprenummerant för att läsa artiekln online, själv ha rjag kvar et exemplar av den tryckta tidninge; de listar mycket riktigt många öar, men långt ifrån "alla", saknar t.ex. Aruba, Bonnaire, Curacao, etc. De kanske inte räknas till Karibien av någon anledning?

The ultimate guide to the Caribbean | The Sunday Times

Jag tror att ABC-öarna räknas till sydamerika
 

Jaws

Medlem
Det jobbiga med Karibiensuget är att det är så jäkla långt om man bara har en vecka att vara borta och vill åka utan barnen... Och oftast stora tidsskillnader.

Vilken är den närmsta paradisön tycker ni?

Du får räkna med att åka en bit om Du ska till paradiset, varför inte en "Deals från Dr. Miles", nu talar vi paradisöar!;
Rarotonga - huvudön på Cooköarna där du bor på små resorts. Tropisk ö med flera korta regn. God enkel mat viss shopping. Plocka din egen papaya till frukost. Bruset från lagunens korallrev hörs dygnet runt. Par och familjer
Aitutaki - Cooköarna, med kanske världens vackraste lagun. På västsidan är lagunens vatten grunt men man ser valmigrationen som passerar utanför. Stora lagunen har fin snorkling och man kan gifta sej på en idyllisk sandrevel eller förnya sina löften. För familj men ffa par
Tahaa - Franska Polynesien nära Bora Bora. Fantastisk snorkling ffa på le Tahaa resort. Overwater bungalow ett måste i solnedgång. Man hämtas med båt på flygplatsen. mest för par
Maui - Mer mångsidig ö än vad man kan tro. Har allt från ökenliknande miljö till tropisk regnskog. Given favorit på Hawaii

Jag hade färdiga recensioner, till BC, som försvunnit på min mobil...lagen om alltings j*****het
 

AtleFlyg

Medlem
Du får räkna med att åka en bit om Du ska till paradiset, varför inte en "Deals från Dr. Miles", nu talar vi paradisöar!;

Problemet är inte att det kostar, har inga problem med priserna, utan det är tid jag har ont om. Om jag kan vara borta max 7 dagar vill jag gärna komma fram snabbt och bekvämt, dvs så bra klass som möjligt business eller first, men också slippa två dagars jetlag...
 

Jaws

Medlem
Problemet är inte att det kostar, har inga problem med priserna, utan det är tid jag har ont om. Om jag kan vara borta max 7 dagar vill jag gärna komma fram snabbt och bekvämt, dvs så bra klass som möjligt business eller first, men också slippa två dagars jetlag...

Jag talar också om restid när vi talar om paradiset. Ska Du dit så måste man resa "en bit". Karibien är också suveränt som når bra långt men Söderhavsöarna är annorlunda och utöver:cool:
Flera bekanta har talat om bla Kap Verde som mkt trevligt resmål men jag har ingen egen upplevelse därifrån
Med bra deals så kan man resa oftare, längre och ffa med barnen som var anledning till min syftning på BC.se's suveräne fyndletare.
 
Jag talar också om restid när vi talar om paradiset. Ska Du dit så måste man resa "en bit". Karibien är också suveränt som når bra långt men Söderhavsöarna är annorlunda och utöver:cool:
Flera bekanta har talat om bla Kap Verde som mkt trevligt resmål men jag har ingen egen upplevelse därifrån
Med bra deals så kan man resa oftare, längre och ffa med barnen som var anledning till min syftning på BC.se's suveräne fyndletare.
Nja... Kap Verde får inte mig att associera till paradiset. Det är torrt, kargt, knappt några träd. Kap Verde är ett "tropiskt Island".
 
Toppen