Vilken är din favoritö i Karibien?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Jacob, 17 April 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Planerar en ny resa västerut och tänkte ta en avstickare till någon av öarna i Karibien denna gång för en långweekend (utgångspunkt Miami).

Som relativt oerfaren på området tänkte jag höra med er lite mer erfarna, vad har ni för favoritö i Karibien? Och varför?

2. perhording

perhording Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Providencia! Ligger utanför Nicaragua men tillhör Colombia. Varför? För att man är i fred, det finns ingenting att göra, förutom att äta, lata sig och eventuellt dyka om man har intresse för det. Och för att det är intressant att ta sig dit! Först skall man ta sig till San Andres, förslagsvis med Avianca från Bogotá, och sedan flyga elvisp (Let L-410 när jag åkte dit) sista biten till Providencia. Lite utanför boxen kanske, men helt i min smak! :)

LET L-410 1.jpg LET L-410 2.jpg

Jakob Österberg, LMH, Direktorn och 1 annan gillar detta.
  3. Homer

Homer Medlem

Dominica - den ö som har den i särklass mest spektakulära naturen, regnskogar, kokande sjöar osv. negativt är att stränderna är sisådär och inget nöjesliv/restauranger osv.

Last edited: 17 April 2015
    Charlie D och Kricka gillar detta.
  4. St. Kitts & Nevis är min favis

5. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    St Marteen och Maho Beach om man vill kolla flygplan - en häftig upplevelse, men annars inget särskilt i övrigt!

Här är två av mina bästa filmer från Maho Beach :) (hoppa fram ca 1 minut i resp film).

Emil, kexxcream, NyfikenGrau och 9 andra gillar detta.
  6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tur att inte Asiana landar på denna flygplats, då hade man inte vågat vara flightspotter.

Last edited: 17 April 2015
    palmen, Charlie D, henkedio och 2 andra gillar detta.
  7. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha brukar väldigt sällan skratta för mig själv men här sitter jag nu och fnissar på tåget efter ditt inlägg. Tack du gjorde min dag

Jakob Österberg, Stefan62, FF#1 och 1 annan gillar detta.
  8. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kricka gillar detta.
  9. charmkurs

charmkurs Medlem

Det är några år sen jag var där, men håller helt och fullt med @Senator om att St Kitts och Nevis är fina. Min favorit är nog ändå Virgin Gorda - den "feta jungfrun" - i (BVI, British Virgin Islands). Vackert (inte minst The Baths), promenerbart, avslappnad stämning och fina resorten The Little Dix Bay om man är begiven åt det hållet.
    Dessutom (för flygnördar): Jag var den enda passageraren på flyget, ett litet propellerplan - American Eagle -som flög manuellt från SJU, och av olika anledningar fick jag sitta i cockpit. När vi landat frågade kaptenen om jag var rädd. "Nej, inte särskilt, svarade jag".
    "Det borde du har varit" sa han, "landningsbanan är bara 300 meter, så det är farligt att landa här"
    Allt gick dock bra - och ön var underbar.

Jakob Österberg och Insomnia gillar detta.
  10. Jacob

Jacob Medlem

Någon som varit på Saint Barthélemy (St Barts)? Den gamla svenska kolonin.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!