Senaste nytt

Vilken är den bästa pendlarlösningen mellan Köpenhamn och Amsterdam

Agö

Medlem
Ok ok.... :) lite mer info. Direktflyg, ekonomi och klassiker fredag runt 17 från Amsterdam (Eindhoven egentligen) och måndag morron från Köpenhamn. Jag har redan SAS EBG men det är inte prio
Med det mönstret tror jag att KLM passar dig bättre. SAS första avgång på måndag morgon är först 08:15, då ankommer du Amsterdam 09:40 och har därefter en bit till Eindhoven. KLM har däremot den obehagligt tidiga fakiren KL1124 (06:00) från Kastrup. Den brukar vara punktlig eftersom kärran nattas på Kastrup. Sedan kan du flyga hem med KL1133 från Amsterdam på fredagen, avgång 17:05.
 

Morgan

Medlem
Transavia (Nederländskt lågprisbolag) flyger Eindhoven - Köpenhamn direkt, men de har inte särskilt många avgångar per dag.
Tänkte precis tipsa om det, flighten på fredagar 13:40 till Köpenhamn låter behagligare i mina öron än att sitta 1,5 timme på tåg och sen krångla på Schipol! Dock ingen vettig flight måndag, utan får åka ner söndag 16:55 i s å fall..
 

Morgan

Medlem
Tre-fyra avgångar per vecka med tider som inte passar TS. Dessutom kör de bara under säsong och slutar flyga under vissa perioder.

Åka 17.00 från Amsterdam innebär att man åtminstone måste ta tåget 14:18 från Eindhoven. Kan man istället smita 13:00 hinner man med flyget från Eindhoven istället och är hemma mer än tre timmar tidigare...
 
Toppen