Senaste nytt

Vilken är den bästa businessclass produkt du har testat?

Dr. Miles

Expert
Jag hade turen och råkade ut för en "Intra Gulf" maskin mellan DOH - KUL, och hade dessutom turen att den fattige ;) Shejk Ali Hassan ville vara ekonomisk och hade köpt 6 st Business biljetter till sig och sin familj till KUL. Då konfigen var 2-2-2 så fick helt enkelt hela familjen inte plats på samma rad... kabinpersonalen ville du att vi skulle byta från fönster sektionen till mitt sektionen, men jag sa nej o_O, men däremot så kan jag tänka mig att flytta fram till F istället. Efter lite grubblerier så gick de med mitt "krav". Snacka om Win - Win situation,,,både jag och Ali Hassan var nöjda :cool:
Jag undrar om när det hände.
Der är nämligen så att Qatar Airways Business class kabin på A330 på long haul flygningar blir First class på intra-Gulf flygningar nuförtiden.
Alltså finns det ingen First class och Business class på en och samma flight.
 

NotRyan

Medlem
Nya SAS kabinen när riktig BRA, bäst av de Europeiska bolag jag testat (dock saknas LX nya 777 och AY's nya 350). Den äldre SK helt kass!
Men hel long-haul flottan är väl nu uppgraderad och klar...vill inte ha den gamla till LAX i sommar :eek:

Nya SAS-kabinen är i mitt tycke ganska likvärdig med Finnair i A350, annan stil men same same but different...
 

toer00

Medlem
Jag undrar om när det hände.
Der är nämligen så att Qatar Airways Business class kabin på A330 på long haul flygningar blir First class på intra-Gulf flygningar nuförtiden.
Alltså finns det ingen First class och Business class på en och samma flight.

Sorry, det var då säkert inte en intra-giuf maskin men i alla fall en sådan här, http://www.qatarairways.com/iwov-re...maps/template_QR-330-25-20-D-D-0046-REV-7.pdf och det var som sagt till KUL vi åkte...året var 2012-2013.
 

johisco

Medlem
Bäst avseende utseende och plats:
1. SAS nya kabin (gillar lädret i "skåpet")
2. BA Club World A380 (gillar att man kan sitta mitt emot varandra)
3. KLM (gillar ginflaskorna man får efter flygningen)

Håller med att SAS kan med små medel höja upplevelsen.
Deras viner är ju inte ens exklusiva, ingen chateauneuf de pap :-(
och deras amenity kit är ett stort skämt
Henriot 2007 är helt klart finewine men du har en poäng, stilla vita och röda är inte så mycket att hänga i granen.

Faktiskt intressant är att många har fina Champagner, ibland riktigt fina men glömmer övriga sortimentet. Kan vara en medveten avvägning iofs...
 

Vaniljvodka

Medlem
Ligger ju i lä jämfört med de flesta här, men tänkte att jag ändå kunde rangordna mina C-kabiner och då med mjukvara och hårdvara sammanslaget:

1. British Airways Club World, B747 upper deck

Min första longhaul C (2012) och ännu den kabin som jag tycker känts mest intim och där utrymmet varit riktigt frikostigt. Mat och service var dock inte supermycket att skriva hem om.

2. Emirates, A380

Satt i den bakre mindre kabinen, precis framför baren. Väldigt privat utrymme och skön stol. Bra mat och uppmärksam service. A380 är dessutom mitt favoritplan.

3. Turkish, A330 (gamla kabinen)

Endast så högt upp pga maten, som är det godaste jag ätit i luften. Ingen fully flat-stol vilket drog ner rejält. Service också hit'n'miss.

4. SAS, A330 (nya kabinen)

Snygg kabin, skön stol, men alldeles för trångt om man inte sitter på rad 1. Jobbigt att ta sig in och ut om man sitter närmast fönstret. Har testat den tre ggr nu och maten håller ju samma nivå som innan i princip och där har man lite att jobba på. Inte dåligt på nåt sätt, men man blir sällan överraskad. Skralt filmutbud.

5. United Airlines, B757

Liten kabin med endast 16 stolar gör det här till en ganska trevlig upplevelse. Både mat och service kändes dock en smula trött. Plus för deras signature sundae dock. Väldigt bra sovkomfort.
 
Toppen