Vilken är den bästa businessclass produkt du har testat?

Diskussion i 'Övrigt' startad av palmen, 2 Februari 2016.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Denna tråd har skapats utifrån en diskussion i en annan tråd som hamnat off topic.
    Vilket är den bästa businessclass produkten du har testat? Motivera gärna

Trodde din destination var Chicago, stod inget annat i ditt inlägg än att du skulle flyga dit.
    Det blir ju lite konstigt i vilket fall som helst att jämföra OT priset till Chicago med SAS mot British Airways till en annan destination än Chicago.
    Att jämföra en "dyr" economy-biljett mot billigaste business slår också lite fel kan jag tycka.

Nu har jag inte flygit British Airways Club World, men vad jag hört så rankar många SAS business som en bättre produkt än Club World. Men alla tycker vi väl olika om vad som är bra respektive dåligt hos flygbolag.

Last edited: 2 Februari 2016
  2. johisco

johisco Medlem

Av de som inte åkt Club World då...?

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte flugit SAS nya businessprodukt men är ganska säker på att den är bättre än Club World, som jag personligen inte tycker speciellt mycket om.

gusten gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nej av personer som testat båda produkterna. Min personliga åsikt är att SAS nya business är bättre än följande (det är de jag testat)
    Lufthansa nya business
    Thai business (longhaul config, ej senaste dock)
    ANA business (B767)
    Air New Zealand business
    Asiana Business (longhaul)

HKG Flyer och jerixon gillar detta.
  5. NotRyan

NotRyan Medlem

Jag tycker SAS nya business är bättre än British Airways Club World, och jag har testat båda.

Trox gillar detta.
  6. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Club World var första business jag testade och få grejer slår plats 64A på upper deck på en 747:a kan jag känna. Det som jag tycker var bättre än SAS nya C-kabin är utrymmet. Mycket mera luft kring CW-stolen. Sen har jag iofs inte testat den nere på main deck och där kanske det är sämre.

7. Om det är strikt jämförelse av hårdvaror, skulle jag ranka som följande:

1) Cathay Pacific nya Business class stol (Sicma Aero Cirrus) på Airbus A330, Boeing 777-300ER.

2) Singapore Airlines Business class stol på Airbus A380, Boeing 777-300ER

3) THAI Business class stol på Airbus A380, Boeing 777-300ER

3) Asiana Business class stol på Boeing 777-200ER

5) SriLankan Airlines Business class stol på Airbus A330 / A340

Världens bästa Business class säte? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

8. johisco

johisco Medlem

Stolarna på SAS suger verkligen. Har åkt ett gäng ggr och alla har samma issue, de lever sitt eget liv

Brandten gillar detta.
  9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter konstigt - menar du alltså att den nya produkten är defekt redan från början?

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EVA Air Royal Laurel Class på Boeing 777-300ER är nog den överlägset bästa Business Class som jag har flugit. Utöver den fantastiska hårdvaran med Reverse Herringbone stolar så erbjöds även pyjamas, RIMOWA Amenity kits och Dom Perignon Champagne. Maten var hyfsat bra den också, beställde en Lobster Thermidor till middag och Eggs Benedict till frukost. Bägge smakade utmärkt.

micsjo, HKG Flyer och Smuffe gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!