Senaste nytt

Vilken är bästa "fika" loungen?

bnr

Medlem
För BC-fika måste jag nog säga att United LHR ligger bra till.
Tänkte precis skriva detta. Tror inte att själva utbudet är spektakulärt för sig självt. Visst är det brett, men tror inte att det är tok-premium. Loungebaren i sin helhet är dock grym.
 

olo

Medlem
Vaniljbakelserna i ANAs lounge i Lissabon är värda att nämna ur svensk-fika synpunkt. Jag åt nog... många. Dessutom ett bra utbud av Nespresso.
Ur annan fika synpunkt? Inte mycket att skriva hem om, utöver portvinet.
 

Juraj

Medlem
Smoker's bar i Swiss Business/Senator lounge i ZRH är intressant för BC-fika, förutom att man får röka där (hatar det).
Och jag håller med om att CIP-loungen i IST är rätt så bra för fika-fika. Det är alltid större utbud än vad jag hinner/orkar prova.
 

Jonas C

Medlem
Vaniljbakelserna i ANAs lounge i Lissabon är värda att nämna ur svensk-fika synpunkt. Jag åt nog... många. Dessutom ett bra utbud av Nespresso.
Ur annan fika synpunkt? Inte mycket att skriva hem om, utöver portvinet.
Gamla TAP Loungen hade en trevlig vinmaskin. Men annars håller jag med om att deras Pasteis de nata är ruskigt goda.
 

Valley

Medlem
Svårt att slå @palmen i Athen med det Whiskey sortimentet, men Cathay i Hong Kong har bra öl val



nedanstående är ju lite off topic eftersom det inte är en lounge , men, om ni tar er till Scottsdale så leta upp Papago Brewing Company, så här ser det ut i deras kylda fika skåp.....

Visa bifogad bild 43041 Visa bifogad bild 43042

Now we talking. Och jag kan se att man uteslutande verkar ha flaskor istället för burkar. Det ger många pluspoäng
 

ACervin

Medlem
Om man skall återgå till fika som i kaffe så har alla Qantaslounger i de större Australiska städerna en riktig barista eller två för en riktig espresso eller cappuccino eller flat white som är favoritfikan här. Baristan kan ibland saknas på kvällen.
 
LOT Business Lounge (Star Alliance-loungen) i Warszawa erbjuder "breakfast for champions":
20160229_080203.jpg
20160229_080146.jpg
 
Toppen