Senaste nytt

Vilken är bästa deal när jag har 90 000 Eurobonuspoäng?

Senator

Moderator
Generellt Miles&More har ungefär samma bonustabell som SAS, men som du säger, SAS inte tillåter stopover på bonusresa med partner flygbolag. Tummen ned för SAS.

Däremot jag gillar inte Mile & Mores "three-region flight award".
Om jag reser t ex mellan Stockholm och Tokyo och via Bangkok(även utan stopover), blir jag debiterad som three-region flight award vilket är dyrare än Europa -Fjärran Östern award.

Precis! Det var det jag skrev ovan, och håller med dig 100%. Några andra bra saker dock är:
Companion Award för SEN/HON
Det går numera att ringa LH SEN Hotline, och fråga efter bonusplats på flygningar som görs av LH men som visar O0, I0, X0. Agenten kan direkt lägga in en förfrågning och detta har funkat nu 3 gånger för mig: FRA-DEN (X), FRA-EWR (I) samt DUS-EWR (I) x 2. Direkt har jag fått plats på dessa flygningar, och i alla 3 fall är det andra som har rest på mina poäng, men samma gällde då!
 

tourist

Medlem
Bästa tipset är att åka C-klass med SAS till EWR (kostar 90000), och sedan åka inrikes i USA. Det är ju som bekant ganska billigt.

Detta är nog även min rekommendation om du vill skiljas från så lite cash som möjligt och samtidigt ha en trevlig resa i C. Men då räcker poängen bara till en person.
 
Toppen