Senaste nytt

Vilka ytterligare fem kinesiska städer kommer Finnair att flyga till?

Dr. Miles

Expert
Qingdao är en trevlig stad tycker jag. Övriga har jag inte var i. Jag skulle gärna se Tianjin på listan men tror inte det kommer hända. Det ligger för nära Peking.
Jag skrev också Tianjin i min lista först men jag tog bort den eftersom Beijings ny flygplats, Beijing Daxing International Airport som ligger mellan Beijing och Tianjin, planeras att bli färdig runt september 2019.
Då är det kanske lite onödigt att flyga både till Beijing och till Tianjin.

Världens största flygplats byggs i Beijing | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

SvartMjolk

Medlem
Jag skrev också Tianjin i min lista först men jag tog bort den eftersom Beijings ny flygplats, Beijing Daxing International Airport som ligger mellan Beijing och Tianjin, planeras att bli färdig runt september 2019.
Då är det kanske lite onödigt att flyga både till Beijing och till Tianjin.

Världens största flygplats byggs i Beijing | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Precis min tanke. Jag hoppas de kommer ordna med snabbtåg direkt till Tianjin så man slipper åka in till Beijing Nanzhan och byta till tåg där.
 

Canadien

Medlem
Chengdu, Xiamen och Nanjing är mina kandidater. Chengdu kan dra turister - pandornas stad, samt en hel del industri, Xiamen har möjlighet att bli ett populärt turistresmål, Nanjing har mycket industri, iofs inte så långt från Shanghai (2h tåg), men skulle kunna funka.
 

FFlash

Medlem
Min gissning är:
  • Det finns stor tillväxtpotential.
  • Beroende på destinationen (främst i västra Kina) får man statligt stöd från Kina.
  • Det går att flyga dit och tillbaka inom 24 timmar till de flesta destinationer i Kina. Dvs det blir lättare att schemalägga.
Precis deras strategi, men den tredjen punkter skulle ligga som först på listan. Finnair har blivit nån sorts low-cost shuttle från "mindre" icke-hub städer från europa till "mindre" icke-hubbar i Kina. (om man nu kan kalla dem "icke-hub")
 

Dr. Miles

Expert
Precis deras strategi, men den tredjen punkter skulle ligga som först på listan. Finnair har blivit nån sorts low-cost shuttle från "mindre" icke-hub städer från europa till "mindre" icke-hubbar i Kina. (om man nu kan kalla dem "icke-hub")
Jag tror att tillväxtpotential är viktigare än flygplansrotation.

Det går också att flyga t ex till Kathmandu med ett plan men de flyger inte dit, eller hur? :)
 
Toppen