Senaste nytt

Vilka visum bör inte finnas i passet för att komma in i landet?

AlexS

Medlem
Har fått visum till nordkorea och fick en klassisk inklastrad lapp i passet. Ser inga problem med det. Inte heller verkar det vara problem åt andra hållet, har inte fått någon info om att de bryr sig om någon viss stämpel.

Stämplade in mig i Irak tidigare i år, och det gör att jag inte kan få USA visum direkt (via nätet ellet hur man nu som svensk kan göra den enkla vägen, utan måste besöka ambassad osv.)

Lustigt att jag skrev detta tidigare - som jag namnde i traden kring 72 timmars visumfri vistelse i Kina - sa hamnade jag i problem i Kina, huvudsakligen pga Irakiska stamplar i mitt pass.

Var mentalt forberedd pa att eventuella problem skulle ske i samband med inresa i Nordkorea, sa blev lite tagen pa sangen nar jag nekades intrade Kina, pa vagen dit.

[Och for att fortydliga, blev flera fragor i forra traden der det antogs att jag missforstatt reglerna: Ja, jag reste enligt konstens alla regler med all erfordelig dokumentation och uppfyllde samtliga gallande kriterier for 72 timmars visumfri transit, har utretts och vridits och vants pa manga ganger efterat]
 
Toppen