Senaste nytt

Vilka udda flygplatser har du varit på?

JTR = Santorini flygplats. Flög dig med dv. Premiairs Airbus 320. När vi landade fick vi vänta 20 minuter för att komma fram till plattan..sedan ytterligare 30 minuter innan trappa och buss var på plats för att avsluta 1,5 timme i en 30 grader varm bagagehall för att vänta på våra väskor.

"Någon flygplats" utanför Las Vegas: Flög med ett litet propellerplan mellan Las Vegas och Grand Canyon. Både flygplatserna var minimala. Inga kommerciella flygbolag flög hit.

Här bland BC.se vet jag inte hur vanligt det är att flyga till flygplatser såsom LPI,LPA,HER, CHQ,RHO,VAR,AYT...men dock bland de vanligaste charterdestinationerna som jag höll mig till i mina "yngre" dagar...
 

Unis

Medlem
JTR = Santorini flygplats. Flög dig med dv. Premiairs Airbus 320. När vi landade fick vi vänta 20 minuter för att komma fram till plattan..sedan ytterligare 30 minuter innan trappa och buss var på plats för att avsluta 1,5 timme i en 30 grader varm bagagehall för att vänta på våra väskor.

"Någon flygplats" utanför Las Vegas: Flög med ett litet propellerplan mellan Las Vegas och Grand Canyon. Både flygplatserna var minimala. Inga kommerciella flygbolag flög hit.

Här bland BC.se vet jag inte hur vanligt det är att flyga till flygplatser såsom LPI,LPA,HER, CHQ,RHO,VAR,AYT...men dock bland de vanligaste charterdestinationerna som jag höll mig till i mina "yngre" dagar...

Kan det vara GCN som du flög till?

Själv har jag ett par (snart iaf) i Mongoliet som borde vara lite udda.
MXV - Mörön
ULG - Ölgii dit jag ska i sommar.
ULN - Chinggis Khaan International Airport
Samt en i Ryssland som jag inte tror att allt för många har flygit från/till
UUD - Ulan Ude
 

pljung

Medlem
Goose Bay, Canada (YYR).
Mellanlandade där för att tanka på en charter mellan ARN-MIA i slutet på 80-talet.
 

NotRyan

Medlem
OMC - Ormoc Airport, Leyte Filippinerna. MNL-OMC flögs för några år sedan av Air Philippines (sedermera Airphil express) med Q400 ex. SAS
SVX - Ekaterinburg Koltsovo, Ryssland
UFA - Ufa Airport, Ryssland - Blev divertad hit för tankning då dimman låg tät i SVX. Den gången var även den häftigaste (roligaste) go-around jag varit med om (på SVX), man kan göra rätt fräcka saker med en A320 :) Åkte LH FRA-SVX

Mvh
NotRyan
 

Adamsson

Medlem
Under min vecka på St Maarten 2010 gjorde jag lite islandhopping för att testa på några flygbolag
Jag flög bland annat till St. Barth SBH, Antigua ANU, St Kitts & Nevis NEV samt SKB. Flighten mellan NEV och SKB tog lite mindre än 5 minuter och hade en distans på 11 miles. Tyvärr kunde jag inte kreditera de 11 milesen till något lojalitetsprogram. :rolleyes:
Jag hade bokat en t/r flight till Saba SAB också, men den flighten ställdes in så jag fick pengarna tillbaka. Jag ska försöka flyga dit (om jag vågar) nästa gång jag är på St. Maarten.
 

Crater

Medlem
Vet inte riktigt vad som är udda flygplatser.
Utomlands har jag ingen.
I Sverige har jag flugit till gällivare, vet ej om det är något speciellt.
 
Toppen