Senaste nytt

Vilka udda flygplatser har du varit på?

TheEagle

Medlem
Jodå, Dr Miles, du har rätt. USM har samma bussar som TDX.

TDX är annars lite av en favorit.

Andra udda flygplatser för min del är FON, TMU, SYQ och ENI sen också de två som inte ens har IATA-koder utan enbart ICAO-koder. ENSA och ENAS.
 

Mauricio

Medlem
Hmm.. kanske inte jätteudda men något

IGU (Flygplats vid Iguaçufallen)
KUO (Kuopio, Finland)
CGH (Congonhas, inrikersflygplats i São Paulo)
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Rach Gia Airport(VKG) mellanlandning där vi fick gå av flygplanet ut i en ytterst liten vänthall. För att sen boarda Vietnam Airlines ATR72 vidare mot Phu Quoc (PQC).
 

Elias

Medlem
airport.jpg

LYB Little Cayman Airport

bästa va att dem hade skrivit gate 1 på papp kartong!:D
 
Drake Bay på Costa Rica. En liten kort bana med oljegrus tog emot vårt slitna lilla propellerplan. En fantastisk utsikt från maskinen inför landningen, men det skumpade bra.
 

possum

Medlem
Corn Island Airport (RNI), Nicaragua. Flygning från Manauga (MGA) med mellanlandning i Bluefields (BEF). Flygplanet var en LET 410 Turbolet och ombordservicen bestod av en påse chips och en 2l flaska pepsi som styrman bad oss skicka runt i kabinen. Vi fick iaf varsin mugg :)

LET 410 har jag dessutom kära minnen av från mina dagar som fallskärmshoppare. En kompis som pluggade till flygtekniker frågade de inhyrda ukrainska piloterna hur ofta motorerna krävde översyn. -"This is not a Swedish engine, this is a good engine" blev svaret. 1 vecka senare havererade vänster motor ;)
 
Last edited:
För mig kanske de mest udda var jag boardat/mellanlandat är:
- UTP - Rayong Utahpao, Thailand
- JAI - Jaipur Sanganeer, Indien
- AMD - Ahmedabad Sardar, Indien
- LYR - Longyearbyen, Norge
 
Toppen