Vilka Star-bolag accepterar helst mina EuroBonus-poäng?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Gunnar Lindberg Årneby, 24 September 2014.

1. Tänkte boka ARN - CGK (Jakarta) och SIN - ARN i nov/dec med valfritt Star Alliance-bolag och betala cash för själva resan i economy och sedan uppgradera till biz med poäng.

Min fråga är om något av de berörda bolagen (Lufthansa, Swiss och TG bl a) är olika mycket sugna på att göra detta eller om det kostar olika mycket poäng? Och förstås om EuroBonus Guld-service kan hantera ett visst bolag men inte ett annat?

Visst, det borde inte vara någon skillnad men bl a Swiss har förvägrat mig uppgradering med poäng vid minst två tillfällen.

2. SAS404

SAS404 Medlem

Matsson gillar detta.
  3. Ah, såklart. Det får inte vara enkelt. Tack :)

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glöm din ursprungliga idé. Det kostar antagligen mer att köpa en ekonomibiljett som är uppgraderingsbar än att köpa en bra businessdeal direkt...

Luft gillar detta.
  5. Jag förstår. Vilka sökmotorer är då bäst tycker ni för att söka business class-biljetter till bästa pris? Gärna globalt så länge jag som svensk får handla där.

6. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Matrix - ITA Software (går dock inte att köpa biljetter, men det går att få fram detaljerad information som man kan lämna till en resebyrå)
    Businessclass.se (för bra deals)

För onlineresebyråer gillar jag Expedia (bäst i test hos BC), men det finns säkert bättre

7. PILOTEN

PILOTEN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Deals på businessclass och andra forum. Jag tycker även det är bra att registrera sig för nyhetsbrev hos andra flygbolag för att få deals på mailen.

Uppgradering med optiontown kanske kan vara ett alternativ även om det inte ger dig en garanterad uppgradering?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!