Vilka Star Alliance-lounger i Singapore och Bangkok?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av guca, 29 Augusti 2014.

1. guca

guca Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, jag ska på söndag flyga rutten i rubriken med Thai Airways. Jag är star alliance gold men är bokad i ekonomi och är osäker på vilka lounger jag ska använda mig av på SIN och BKK.
    Thai använder ju sig av terminal 1 på changi och har där sin egna lounge, är det värt att byta terminal och besöka någon av SQs egna lounger?
    Väl på BKK har jag en 3h lång layover innan flyget till Stockholm lyfter, vad tycker ni jag ska satsa på här?

Tack

2. NotRyan

NotRyan Medlem

Hej!

På Changi har du inte tillgång till SQs Silverkris lounge när du reser i economy utan bara Krisflyer Goldlounge. Jag är osäker på om det är värt att byta terminal bara för den loungen....

I Bangkok har du tillgång till någon av Thais lounger i concourse C eller E, Eva Air eller Singapore Airlines lounge, välj någon av Thai-loungerna som ligger närmast din avgångsgate för om du åker TG960 så undrar jag om någon annan (Eva, Singapore Airlines) är öppen...

Mvh
    /NotRyan

3. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Krisflyer Goldlounge är inget att byta terminal för, imho.

4. guca

guca Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för info. Yes det är TG960 som gäller, i ekonomi :confused:

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Thai Airways har en lounge på Changi som du kan komma in på med Star Gold.

6. guca

guca Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes det visste jag på förhand och det var den loungen jag använde, rätt tråkig.

7. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Thai Loungerna på C och E pirerna har bra duschar.
    Den stora Thai Loungen bredvid Thais första klass lounge har mest utbud av mat och dryck.
    Det finns en bar i ena änden av denna lounge som har bra utbud av vin ooch annat.

8. NotRyan

NotRyan Medlem

Den stora Thai-loungen i D-piren skall man inte ha access till om man åker i economy dock....

Dr. Miles gillar detta.
  9. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja där ser man.
    Det var ju ganska länge sedan jag åkte ekonomi till Bangkok.:D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!