Senaste nytt

Vilka Star Alliance flygbolag har du testat?

Vilka Star Alliance flygbolag har du flugit?


  • Total voters
    221

Fredrik

Medlem
Samtliga hittills har flugit både Lufthansa och SAS. Undrar vem som är först att inte ha gjort det?
 

rob74

Medlem
11 bolag fick jag in!

SAS står för den större delen av mina resor, men jag gillar att resa på Asien och Oceanien, så där finns det ju en del trevliga bolag att flyga med.

Air New Zealand's Business Premier mellan AKL och LHR med mellanlandning i LAX är helt klart den bästa Biz-upplevelsen jag haft bland alla *-bolagen. Trevlig personal med glimten i ögat, god mat och härliga viner. Den lilla boken med utförlig info om alla viner de serverar imponerade också. Den gången var det en 747-400 med "sillbenskonfiguration".

Fick under samma RTW-resa testa Singapore Airlines (och världens) då enda i bruk varande A380 på sträckan SIN-SYD. Den gick inte att boka i D-klass på en RTW, men på Changi gick jag till servicedisken och frågade om det var möjligt att boka om. (Skulle desutom komma fram tidigare till Sydney.) Och det gick, till en kostnad av ca 2.400 SEK, om jag inte minns fel. Bara att göra! Det var en upplevelse att åka med detta plan. Har nog aldrig haft ett så stort säte... Servicen var bra, men jag tyckte nog i slutändan att NZ var den bästa upplevelsen.

Men just nu regerar ANA First Class!!! :D
 
Last edited:

Bryant

Medlem
12 bolag fick jag ihop. Det bästa bolaget blir LX, som jag anser har en bra produkt både i C och Y.

Kommer att flyga med TAP( och Portugalia) i Y om två veckor. Har inte hört mycket positivt om dem. Hur är erfarenheten här?
 
Air New Zealand's Business Premier mellan AKL och LHR med mellanlandning i LAX är helt klart den bästa Biz-upplevelsen jag haft bland alla *-bolagen. Trevlig personal med glimten i ögat, god mat och härliga viner. Den lilla boken med utförlig info om alla viner de serverar imponerade också. Den gången var det en 747-400 med "sillbenskonfiguration".

Har flygit samma sträcka (fast åt andra hållet) och var väldigt imponerad. Satt i nosen på 747:an. I AKL loungen gick det runt en "värd" och pratade med alla som skulle flyga till LAX för att lära känna gästerna innan vi gick ombord. Väl ombord kom han tillbaka och spann vidare på det man nämnt tidigare - gjorde att man kände sig väldigt välkommen och "sedd".
 

Gnopps

Medlem
Haha fick två "bonusar": CO flög jag när de var med i Skyteam och SN när de var närmare Oneworld än Star (fick poäng för SN-flygningen på mitt Finnair-konto..)
 

Jacob

Medlem
Kommer att flyga med TAP( och Portugalia) i Y om två veckor. Har inte hört mycket positivt om dem. Hur är erfarenheten här?
Jag tyckte servicen på TAP var helt OK. Inget direkt att klaga över.
Däremot är det si och så med punktligheten, och Lissabon är inte direkt någon övereffektiv flygplats i något avseende.
 
Toppen