Ingen på Aegan?
SAS - Uppväxt med precis som de flesta här (inte helt oväntat)
- Scanair - Flög jag tror jag som min första flygning till Mallis när man var 4, DC-8 o rökning tillåten osv.. inget man minns något av dock.
- Linjeflyg - Flög Fokker (nånting) också flertalet gånger som liten BMA - GRZ.
Austrian - Även denna är jag uppväxt med, har alltid känts något enklare än SAS men på senare år har dom ryckt upp sig tycker jag
- Tyrolean, mycket sköna flygningar över Alperna, GRZ - MUC/FRA några gånger alltid med skumpa - troligen för att dämpa det osköna propp-ljudet och skumpandet/termiken i Alperna.
Efter att precis ha flugit LH 747 + LH 380 i C FRA-EWR resp JFK-FRA så börjar jag glida lite på att UA faktiskt har bättre service och komfort än LH i C.. vad säger ni andra? Mardrömmen var ju 747 flygningen där det var mer el mindre full kalabalik i C kabin, folk skulle prompt byta platser hit o dit o flygvärdinnorna frågade passagerare efter passagerare om dom kunde tänka sig o byta o det var deals med 1500 € för att dumpa sin C plats mot Y osv..ZZZZZZzzz kändes rätt sunkigt, likaså serveringen som någon påpekat börjar bakifrån hos LH..
UA däremot där är det mer Amerikanskt påklistrat leende och artighet, sen att dom serverar efter antal poäng blir ju lite lustigt men men.. vad gör dom inte för att tillgodo se Global Services osv..
LH - Har flugit 747 i F FRA-DXB, det var en trevlig upplevelse men tycker ändå LH känns lite trött i inredningen, mörkblått o silver...inge fel på FCL och Limo men ändå..
LX - Flög deras splitter nya 340-300 i C JFK-ZRH för några år sedan och det var en ganska trevlig upplevelse, dock fanns det en del att anmärka på angående sätet i flat-läge..
SQ - 380 i C, sinnessjukt breda säten, bra service.. men inte ultimat, kan ha varit platsen, kan även ha varit att det luktade surt i hela kabinen (nån hade spillt juice i sidofacken).
CO - 757 i nya C konfiggen var faktiskt riktigt bra, kan ha varit att jag var sjukt trött pga kräftskiva kvällen innan men jag gillade den.. och inte bara sätet utan även servicen och bemötandet, tror faktiskt kombinationen av allt är vad som gör en riktigt riktigt bra flygning inte sant?
Kontentan är att jag fortfarande inte har flugit "it" men det kommer nog, dvs finns fortfarande något att se fram emot..