Senaste nytt

Vilka Star Alliance förstaklasslounger "får man inte missa" och när får man tillgång till dem?

Glenn E

Medlem
Nummer 1 i Asien tycker jag är Thais första klass ground service med elbil, bra lounge och spa behandling.

Efter det tycker jag det är bra att flyga in till Singapore på kvällen och flyga vidare till Jakarta med Singapore Airlines första klass vid lunchtid dagen efter.
Då har man tillgång till the Private Room hela kvällen och till frukost på förmiddagen dagen efter.
Sedan kan man boka ett budjetrum på flygplatshotellet airside i Terminal 1.
Där finns en pool som öppnar klockan 7 på morgonen.
 

Senator

Moderator
Tänker främst på att de nekar sina egna First Class resenärer om de har bokat sina biljetter som UA-codeshare, så lär man ju knappast bli insläppt på en Lufthansa First biljett utställd av SAS.

Ja just den där konstigheten att United code share har ställt till har jag läst om. Men det verkar finnas en enkel väg runt eventuella problem vid att checka in via appen. Då kommer boardingkort med enbart Swiss information upp.

Så här står det på Swiss hemsidan, en bra plats att börja innan man ökar på konspirationsteorierna ;)
Lounges | Make the most of your waiting time | SWISS

Access: SWISS First, First Class Lufthansa, HON Circle

Gällande den nya loungen i Zurich är det mer tveksamt, men det handlar mer om flöde. Vi vet inte än om det går att komma till E-gates utan boardingkort från en avgång från område. I teorin borde det gå på samma sätt som att det går att ta sig genom mellan B och D (none-Schengen). Jag kommer testa detta sista veckan i mars.

Tråden finns här:
Ny Swiss F lounge i Zürich | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Att en bokning utställt på SAS ticket stock med ett Lufthansa och Swiss flygnummer inte skulle ge access är troligtvis fram till nu, min absoluta favorit av alla konspirationsteorier så långt. Den tar allt till nya höjder. :)

Om det skulle vara så, skulle aldrig en corporate resebyrå kunna ställa ut en biljett med blandade Star Alliance bolag och som börjar med ett SAS segment. Jag känner personer som t.ex. skulle resa med SAS Business en väg och Lufthansa First en annan väg, något som går att blanda utan problem. Svårt att se att Swiss och Lufthansa skulle neka en passagerare access på grund av detta.
 
Toppen