Vilka Star Alliance förstaklasslounger "får man inte missa" och när får man tillgång till dem?

Diskussion i 'Lounger' startad av Budgetresenär, 21 Januari 2016.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag planerar för närvarande in en Star Alliance awardresa till sydostasien via nordostasien och vill naturligtvis maximera upplevelsen och försöka besöka alla de bästa loungerna. Jag undrar därför vilka förstaklasslounger man inte "får missa" på en sådan resa och jag undrar när man får tillgång till dem? Får man t ex tillträde även vid landning eller enbart vid avresa? Finns det fler specialfall som man bör källa till som t ex FCT (First Class Terminal) i Munchen/Frankfurt där man får tillgång till båda två om har en Lufthansa förstaklassavgång samma dag?

Jakob Österberg och flonken gillar detta.
  2. Singapore Airlines Private Room (SIN)
    Swiss First Class Lounge (ZRH/GVA)
    Thai First Class (BKK)

Annars vet jag inte vad de som har åkt med ANA och Asiana tycker om deras erbjudande.

Gällande tillgång: avresa på de respektive bolag är klart. Om det menar ankomst eller transit är oklart. Oftast är det ok med access om du reser vidare med samma flygbolag i en lägre klass. Ankomst beror på om flöde tillåter access.

3. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var i ANA's F-lounge i våras, hade en F HND-LHR, och den stack väl inte direkt ut som en som en renodlad förstaklass lounge.

pierrea och Budgetresenär gillar detta.
  4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte SWISS börjat neka Lufthansaresenärer tillgång till deras First Class Lounge om man reser Lufthansa First samma dag?

5. Veckans Lufthansagruppens konspirationsteori?

Det finns en tråd om den nya Swiss FCL i Zurich E-Terminal. Läs pressmeddelande som HON-II postade och dra slutsats från denna

Smuffe, Jakob Österberg och Dr. Miles gillar detta.
  6. Jag tycker att ANA First class lounge på Tokyo Narita och Asiana Airlines First class lounge på Seoul Incheon inte är avsevärt bättre än bra Business class lounger.

agehall, m10, simon_says91 och 3 andra gillar detta.
  7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänker främst på att de nekar sina egna First Class resenärer om de har bokat sina biljetter som UA-codeshare, så lär man ju knappast bli insläppt på en Lufthansa First biljett utställd av SAS.

8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lyckades inte hitta den, har du länk?

9. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Delar ditt intryck även här också. De lounger du nämner va verkligen inget speciellt, efter att ha besökt alla Lufthansa F lounger och lite andra F lounger runt om i världen.

10. Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!