Senaste nytt

Vilka Star Alliance direktflyg mellan Europa och Sydostasien har förstaklass?

Morgan

Medlem
Air India halvvägs? London-Delhi har väl första klass och borde gå att få till som segment från Norden till Sydostasien. Asiana och ANA tillåts väl inte som segment (Seoul/Tokyo).
 
Jag planerar en awardresa till Nordostasien och vill ha Sydostasien som min tredjezon och då får jag bara göra ett byte i Sydostasien. Det lutar mot att det blir via Singapore på utresan och via Bangkok på hemresan.
 

palmen

Moderator
Jag planerar en awardresa till Nordostasien och vill ha Sydostasien som min tredjezon och då får jag bara göra ett byte i Sydostasien. Det lutar mot att det blir via Singapore på utresan och via Bangkok på hemresan.
Lycka till att hitta någon F award till Singapore, du kommer behöva det. Varför måste du göra stopp där? Om du hittar ANA F skulle jag ta dom alla dagar i veckan istället för att tvinga sig via Sydostasien.
 
Lycka till att hitta någon F award till Singapore, du kommer behöva det. Varför måste du göra stopp där? Om du hittar ANA F skulle jag ta dom alla dagar i veckan istället för att tvinga sig via Sydostasien.
Nej, jag tror inte det blir Singapore Airlines den här gången. Det lutar mot att det blir något sånt här:
CPH-ZRH SAS (Besök Swiss förstaklasslounge med Swiss App-tricket)
ZRH-FRA Lufthansa (Besök First Class Terminal)
FRA-SIN Lufthansa Förstaklass
SIN-TYO ANA Förstaklass
KIX eller TYO - BKK Thai Förstaklass (Besök Thai förstaklasslounge och få massage)
BKK - LHR Thai Förstaklass (Besök United-loungen som ska vara så bra)
LHR - CPH SAS
 

DHXSTHLM

Medlem
Kapar tråden här lite, menar ni att man kan flyga via BKK eller någon annan hub till exempelvis Palau / Micronesia / Mariana Islands med C eller F för samma "poängpris" som man får betala som om man flyger till ex Shanghai/Hong Kong?

Jag är ju i precis i startgropen för att satsa på en AMEX 2-4-1 resa någonstans, och skulle detta gå vore det ju fantastiskt då det är så jävla dyrt att ta sig dit.

Jag ser att exempelvis Asiana flyger Seoul - Palau... First class är inte ett måste för mig, även om det hade varit nice.
 

agehall

Medlem
Kapar tråden här lite, menar ni att man kan flyga via BKK eller någon annan hub till exempelvis Palau / Micronesia / Mariana Islands med C eller F för samma "poängpris" som man får betala som om man flyger till ex Shanghai/Hong Kong?
Allt beror på vilken zon du flyger till (och via, ifall tredje zon är dyrare). Bara att du slår upp i SAS Star Alliance Award chart som finns på SAS hemsida.
 

Dr. Miles

Expert
CPH-ZRH SAS (Besök Swiss förstaklasslounge med Swiss App-tricket)
ZRH-FRA Lufthansa (Besök First Class Terminal)
FRA-SIN Lufthansa Förstaklass
SIN-TYO ANA Förstaklass
KIX eller TYO - BKK Thai Förstaklass (Besök Thai förstaklasslounge och få massage)
BKK - LHR Thai Förstaklass (Besök United-loungen som ska vara så bra)
LHR - CPH SAS
Singapore-Tokyo (eller Osaka)-Bangkok-London-Köpenhamn är ogiltig routing.
Du kan inte gå in och ut via originalzon (i detta fall är Sydostasien).

Eller är Tokyo din destination?
Lägg till en tom rad så att det blir lättare för andra att förstå var din destination är.
 
Toppen