Senaste nytt

Vilka Shangri-La Hotels har du testat och vilken är din favorit?

ACervin

Medlem
Jag innehar också den gyllene basnivån efter vistelser i Sydney och Singapore. Bor gärna på Shangri-La om inte priset sticker iväg för mycket. Får räknas som favoritkedjan i Asien.
 

bossefin

Medlem
Bara bott på Shangri-La i Singapore. Riktigt bra även om det kanske var lite för stort för min smak. I övrigt som sagt var riktigt bra. Fantastisk frukost.
 

bstark

Medlem
Har bott på Shangri-La i Singapore. Då var det första gången jag bott på ett hotell i den lyxkategori av kedjor som de tillhör. Hade väl allt för höga förväntningar, men blev lite besviken. Små detaljer som gjorde att de inte nådde riktigt ändra fram. Att jag precis hade kommit från Pan Pacific Singapore som imponerade stort kan också ha inverkat.

Började nästan tro att de var en billig kopia av Four Seasons, men nyligen bodde jag på Shangri-La Istanbul och det tyckte jag var helt fantastiskt invändigt. Fick även riktigt bra valuta för poängen man kunde skrapa ihop från kampanjen tidigare.

Kommer absolut överväga dem igen. The Shard hade man t.ex. inte tackat nej till. Men så kostar det därefter också.
 

Ricci

Medlem
Jag har bara bott hos dem i Manila ett par gånger och de har var bra. Men har gått tillbaka till Intercontinental då de har varit 100USD billigare för Clubrum dvs prisskillnaden har inte varit värt de 100USD...
 

SNIFF

Medlem
Har bott på Shangri-La i Singapore. Då var det första gången jag bott på ett hotell i den lyxkategori av kedjor som de tillhör. Hade väl allt för höga förväntningar, men blev lite besviken. Små detaljer som gjorde att de inte nådde riktigt ändra fram. Att jag precis hade kommit från Pan Pacific Singapore som imponerade stort kan också ha inverkat.

Bodde du i Valley Wing eller i den "vanliga delen"? Jag tyckte Valley Wing var underbart.
 

MaBe

Medlem
Jag har bott på de här Shangri-La:
Kuala Lumpur
Guangzhou
Xi'an
Beijing China World

Det i Kuala Lumpur är nog det mest imponerande, bra mat och perfekt service.
China World i Beijing är också riktigt bra men för 1600 rmb per natt förväntade jag mig bättre service.
 

RobHK

Medlem
Enligt min uppfattning är det maten som får Shangri-La att sticka ut mot de andra lyxhotellen, oftast bland de bästa bufferna man kan hitta på stads Shangri La.

Jag har däremot aldrig provat deras resorts.

Tittar man på aktiekursen verkar det dock inte gå helt kanon för kedjan.
 
Jag innehar också den gyllene basnivån efter vistelser i Sydney och Singapore. Bor gärna på Shangri-La om inte priset sticker iväg för mycket. Får räknas som favoritkedjan i Asien.

Gillar du Shangri-La Sydney? Jag tycker servicenivån var långt ifrån vad jag hoppats på och rummet var inte bländande heller även om jag fick ett nyrenoverat rum.


Bara bott på Shangri-La i Singapore. Riktigt bra även om det kanske var lite för stort för min smak. I övrigt som sagt var riktigt bra. Fantastisk frukost.

Var åt du frukosten och i vilken "wing" bodde du? Rätt stora skillnader tycker jag.


The Shard hade man t.ex. inte tackat nej till. Men så kostar det därefter också.

The Shard var coolt men fascinerande att dom inte lyckats fixa "blänkproblemet" som gör att man tydligt ser in i rummen ovanför och under :)
 
Toppen