Senaste nytt

Vilka program inom OneWorld kan ge bort status till annan person?

Jones

Medlem
Enligt Cathays Diamond support så introducerar de "gift a companion card" under 2016. DM kan skänka ett Marco Polo Gold (OW Sapphire) om de uppnår 1800 klubb poäng (CP).
Såg att det står på Cathays hemsida att de inför detta 15 april i år. Har inte studerat intjäningstabellerna i detalj men 1800 klubbpoäng borde vara fullt möjligt.
Skulle vara intresserad av att styra över intjäningen från Qatars Privilege Club till något oneworldbolag där man som simpel Emerald kan ge bort ett motsvarande Sapphire. Just Cathay känns dock lite motigt när man bor i Sverige.
Kommer nog ändå bli ett byte av oneworldprogram inom kort - har svårt att med mina resvanor få ut något extra från Qatars Privilege Club (är inte Platinum - skulle kunna nå det relativt enkelt men har svårt att se fördelarna).
Edit: Kollade intjäningstabellerna igen på Cathay och inser att krävs ganska mycket för 1800 klubbpoäng. Säkert ganska standard men jag kalkylerade lite fel.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Ja, menar exakt det. Jag tycker det verkar lite som Pandion att top flyers (revenue/miles?) och utvalda personer får det. Svårt att hitta officiell information, likt British Airways Premier, men vet att de iaf har tillgång till allt GGL har...

Snarare tvärt om. De flesta som är Premier är nog INTE frequent fliers. Det brukar vara extrema VIP samt personer som ansvarar för resebudgetar i mångmiljonbelopp (i pund räknat då) som får det. Detta behöver på inget sätt betyda att de som får det faktiskt reser själva.

Såg att det står på Cathays hemsida att de inför detta 15 april i år. Har inte studerat intjäningstabellerna i detalj men 1800 klubbpoäng borde vara fullt möjligt.
Skulle vara intresserad av att styra över intjäningen från Qatars Privilege Club till något oneworldbolag där man som simpel Emerald kan ge bort ett motsvarande Sapphire. Just Cathay känns dock lite motigt när man bor i Sverige.
Kommer nog ändå bli ett byte av oneworldprogram inom kort - har svårt att med mina resvanor få ut något extra från Qatars Privilege Club (är inte Platinum - skulle kunna nå det relativt enkelt men har svårt att se fördelarna).
Edit: Kollade intjäningstabellerna igen på Cathay och inser att krävs ganska mycket för 1800 klubbpoäng. Säkert ganska standard men jag kalkylerade lite fel.

Du lär ha svårt att hitta ett program där du kan ge bort OWS enklare än att skicka den personen på en milagerun. OWS är ju skitenkelt att få hos tex BA. Att däremot nå upp till GGL hos BA kräver enormt mycket resande eller galet mycket planerande.
 

Jones

Medlem
Du lär ha svårt att hitta ett program där du kan ge bort OWS enklare än att skicka den personen på en milagerun. OWS är ju skitenkelt att få hos tex BA. Att däremot nå upp till GGL hos BA kräver enormt mycket resande eller galet mycket planerande.
Nä GGL (Gold Guest List?) hos British Airways hoppas jag nog att jag aldrig kommer i närheten av. Skulle innebära alldeles för mycket resande. Får nog ge upp tanken på ett sapphirekort till familjen i nuläget. Milage run på denna nivån är vi inte riktigt redo för. Får mig att uppskatta SAS Diamant ännu mer även om möjligheten att ge bort ett guldkort hela tiden varit förmån nummer1 för min del.
Edit: Inser nu att familjen borde kunna använda statusmatchning i Air Berlin nu när det verkar inkludera även adresser i Sverige.
 
Last edited:
Toppen