Senaste nytt

Vilka plan har nya first?

agehall

Medlem
Jag försöker förstå vilka plan som egentligen har nya F kabinen hos BA. Om man kollar på deras hemsida, så står det ju bara "available now on selected routes" samt att de har uppgraderat 75% av flottan.

Jag står i valet och kvalet om jag ska flyga LHR-JFK eller LHR-BOS. Det senare kommer att generera en bättre rutt, men jag vill helst inte missa nya F...
 

Concorde

Founding Member
Alla plan mellan LHR och JFK har nya First. Sex 747 och en eller två 777 dagligen med nya kabinen.
BOS är mer chansartat då man flyger 777 där. Ofta dom äldsta 777 utan IFE (men dock egen Ipad).

Har flugit nya F tre gånger i 747, senast i tisdags. Den är riktigt trevlig,


* Denotes the new Thales IFE system (ie HD).

Boeing 777-236/ER (22/30, 73%)
17F (0/3, 0%): None.
14F (13/18, 72%): G-VIIA*, G-VIIB*, G-VIIJ*, G-VIIG*, G-VIIK*, G-VIIL*, G-VIIM*, G-VIIU, G-VIIV, G-VIIW, G-VIIX, G-VIIY, and G-RAES*.
12F (9/9, 100%): G-YMMG, G-YMMH, G-YMMI, G-YMMJ, G-YMMK, G-YMML, G-YMMN, G-YMMO, and G-YMMP.
Remainder to be retrofitted with NF/NWT/NWT+/Thales through Spring 2013. All 13F changed to 14F following the retrofit.

Boeing 777-336 (6/6 100%) 4 more on order through 2014.
G-STBA*, G-STBB*, G-STBC*, G-STBD*, G-STBE* and G-STBF*.

Boeing 747-436 (38/52, 73%)
Hi-J/70 (26/26, 100%): G-BNLE, G-BNLK, G-BNLN, G-BNLO, G-BNLP, G-BNLT, G-CIVF, G-CIVG, G-CIVH, G-CIVI, G-CIVM, G-CIVR, G-CIVS, G-CIVO, G-CIVV, G-CIVW, G-CIVX, G-CIVY, G-CIVZ, G-BYGA, G-BYGB, G-BYGC, G-BYGE, G-BYGD, G-BYGF and G-BYGG.
Mid-J/52 (12/26, 46%): G-CIVD, G-CIVE, G-CIVJ, G-CIVL, G-CIVN, G-CIVK, G-CIVP, G-CIVT, G-CIVU, G-BNLG, G-BNLU and G-BNLV.


Källa: FlyerTalk
 
Last edited:

agehall

Medlem
BOS är mer chansartat då man flyger 777 där. Ofta dom äldsta 777 utan IFE (men dock egen Ipad).

Om det blir BOS-rutten så blir det BA215 och EF visar en 747 aktuellt datum. Dock visar länken JensE postade att det inte är 100% att det blir nya F även om det är en 747 där. Det blir ett svårt val det här - mer TP/Avios eller säkra nya F..
 

Senator

Moderator
Jag hade provat få NF på en B777-xxx då jag personligen tycker F upplevelsen är bättre där. Jätte tight för att vara F i B747-400an, för många stolar på för liten yta. Den är dock bättre i CW. Men som sagt, finns lite risker med det..
 
Toppen