Vilka mässor brukar ni besöka?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Valley, 10 December 2012.

1. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur många av oss brukar åka på mässor ?
    Vilka mässor besöker ni och gör ni det som utställare eller besökare ?

Min nästa planerade blir mitt 7:e besök på "Transport Logistic 2013". Neue Messe München.
    Troligtvis blir det som ren besökare denna gång. Har förvisso min tyska partner på plats så det kan kanske bli lite jobb oxå

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har senaste åren besökt (som utställare) Mobile World Congress samt ett antal mindre GSMA events i Afrika/ME.

Numera blir det dock bara IFRA och något event i US.

3. Både som utställare och som besökare.
    Jag tror dock inte att det finns någon BC:are som jobbar i samma bransch.

1 person likes this.
  4. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man vill åka till ett visst ställe en viss tid kan man också göra lite "reverse engineering" och motivera sin resa genom att hitta en mässa eller konferens på stället i fråga. Det finns ett par sökmotorer för detta, t ex AllConferences.Com - Conventions - Trade Shows - Convention Centers - Meetings. Tipset är särskilt användbart för egna företagare som vill ha möjlighet att dra av resan.

Disclaimer: Jag har självklart inte gjort på detta sätt själv - och det är inte helt enligt skattereglerna, om du inte kan motivera resan som nödvändig för intäkternas förvärvande. Eller nåt sånt.

5. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Har varit på några stycken..

Bor ganska nära Fiera i Milano, vilket är ett gigantiskt mässområde. Man byggde även en STOR tågterminal för att sköta trafiken dit. Har mestadels varit besökare på dessa mässor, men även hjälpt till enstaka gånger.

Bil, Båt, Inredning och Mode har det blivit.

7. MacWorld Expo / Apple Expo i Paris, Boston och San Francisco
    Computex i Taiwan
    CES i Las Vegas
    AVN i Las Vegas
    Bilmässor i Los Angeles, New York, Frankfurt och London
    CEBIT i Hannover

...det har varit några av dom regelbundna besöken.

8. Haha...sånt där har man utnyttjat några gånger, men jag är verksam i en väldigt generell bransch och tyska skattemyndigheter är väldigt snälla :)

Mina riktiga "nyttomässor" är annars
    Welcome - SPS IPC Drives 2013 - Mesago
    tekom - WebPortal - tcworld conference and tekom Trade Fair
    EMO Hannover - Upcoming Industry Events - IMTS - International Manufacturing Technology Show
    HANNOVER MESSE 2013 Overview - Facts and Figures - HANNOVER MESSE
    Hem - MAX - Manufacturing & Automation Expo

etc...mässor är enda realistiska sättet för mig att få närkontakt med (särskilt nya) kunder, man kan säga att jag är där som vanlig besökare..laddad med visitkort :eek:

9. Jonas Skåne

Jonas Skåne Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åker till Cantonmässorna i Kina sen blir det lite Frankfurt mm

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!