Vilka lounger ska man välja på Arlanda, Oslo och Heathrow?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Anton, 30 November 2015.

1. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Planerar en resa ARN-LHR med SAS Plus i Januari. Vill prova lite lounger och tänkte därför ev maxa genom att flyga via OSL eller CPH. Kommer att ha ca 2h mellan flighterna. Frågorna är nu:

1. Vilken av OSL/CHP har bäst lounge?
    2. Vilken Lounge skall väljas på LHR?

Tack på förhand!

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen till Businessclass @Anton!

Om vi börjar med Oslo, Köpenhamn och Circle Hotsprings (CHP) så skulle jag rekommendera Oslo. Den är nyrenoverad och riktigt trevlig. Loungen i Köpenhamn är bara stor och inte speciellt trevlig enligt min mening. Circle Hotsprings har vad jag vet ingen lounge.

I London har du ju ett rätt stort utbud av lounger att välja mellan och de som varit där säger att det finns olika fördelar med samtliga. Vad jag har förstått är i princip alla utom Lufthansas lounge värd ett besök, så du ska kanske sikta in dig på att testa flera olika där..?

Dreamliner787, Jollman och jlo gillar detta.
  3. Precis, tyckte själv innan jag blev nörd att det var lite konstigt att man fick besöka flera lounger samma resa men så är det. Ta gott om tid på LHR och besök Air Canada, United och Singapores lounger. Berätta sen här vad du tyckte

Jollman gillar detta.
  4. bossefin

bossefin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 på den.

5. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag besökte Terminal 2 på LHR förra veckan. Hann bara med Lufthansas lounge (businessdelen) då, och måste säga att jag tyckte den var helt ok. Flera varma matalternativ till middag, mycket småplockmat och kall öl. Tog även ett varv i Senatordelen men den var knökfull så höll mig i businessdelen. Bättre sprit och viner i Senatordelen vad jag såg. Ser fram emot att prova de andra loungerna vid nästa besök på Heathrow.

6. Homer

Homer Medlem

Det är Air Canada:s som man ska hoppa över
    - 2:a klassens drycker och inte ens självservering
    - Trista Cocktails som tom serveras varma ibland.
    - Minimalt matutbud

7. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara en fråga, framgår inte om @Anton har guldkort inom *A, bara att han åker på plusbiljett. Kommer man in på alla *A LHR-lounger på plusbiljett? (Antar att man inte kommer in i SEN-loungen) men hur är det med de övriga?

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt den längre tråden om lounger på nya T2 så rapporterades det att man kom in i alla loungerna med sas plus, blev lite förvånad över det själv. Jag skulle personligen välja Singapore loungen, tycker den är outstanding jämfört med de andra.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  9. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer med @Homer angående Air Canadas lounge, fick en dålig Mojito och hittade inget att äta. Desto bättre i Singapores lounge. Tar faktiskt en tur till London på fredag med övernattning vid Heathrow för att på lördag göra lite loungehopping innan hemresa till Stockholm. Ska då testa Uniteds lounge också.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  10. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förlåt för dålig uppdatering! Blev istället British Airways i Biz till LHR (hittade lite bortglömda Avios som kunde användas). Eftersom de flyger från Terminal 5 antar jag att det är någon av BAs lounger där som gäller, för inte kommer jag väl in i någon av de övriga terminalerna?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!