Senaste nytt

Vilka långlinjedestinationer tror du SAS lanserar under 2015?

Vilken eller vilka långlinjedestination/er lanserar SAS under 2015?


  • Total voters
    205
  • Poll closed .
A

Aurora

Guest
Miami tror jag mindre på för SAS då man skulle gå Head to Head mot Norwegian och slåss om turistkunder.
SAS behöver betalande C-klass kunder för att kunna driva sina linjer.

Jeg tipper at SAS har nok analyser, konsulenter, byråer de kjøper info fra og bra nok økonomer til å klare å gjøre en god vurdering på rutegrunnlag... ;)
 

crown

Medlem
Jag hoppas verkligen på Singapore även om jag inte tror det blir det.

En slinga med Boston-Oslo-Seoul känns väl inte helt omöjlig och vore inte helt fel heller.

Har funderat lite med på om det inte skulle gå att lägga en slinga Miami-Oslo-Boston, tidsmässigt borde det gå att ha en kärra som hinner vända. Frågan är om man kan få ihop vettiga avgångstider i så fall.

Det var väl mer eller mindre klart att det är Oslo som skulle få nästa långlinje? Hade själv föredragit Stockholm annars, från Göteborg är det ju rätt dåliga anslutningar till Oslo.
 

Ricci

Medlem
Jo då, det har vi ju sett på Houstonlinjen...
Haha.......
Man bestämde att man skulle börja flyga till Hong Kong från ARN för lite mer än ett år sedan......
När man nu (om en månad) startar linjen så kommer man inte ha tillräckligt med CC och man måste flyga in CC från CPH och ARN.....
Det verkar som att det finns stora problem i SAS management med intern info......
 

Brandten

Medlem
Vad baserar ni "sling-förslagen" på?
Är det många turister från Boston som vill till Oslo? Finns det företag som samarbetar mellan dessa städer?
Samma sak med Seoul, finns det en stor efterfrågan i Norge på turistande i Seoul eller är det företag ni tror skulle använda dessa linjer?

Någonting finns det ju i Boston i alla fall för DY börjar ju flyga dit.
 

Gweilo_2

Medlem
Mitt tips, som jag skrev tidigare, är ARN - Shanghai. Mycket märkligt att det inte skulle finnas underlag från Stockholm till/från Shanghai. Förvisso ingen ny destination för SAS, men ny för ARN.
 
Toppen