Vilka klasser har du flygit under 2011?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Martin Björnström, 20 September 2011.

?

Vilka klasser har du flugit under 2011

1. First Class

28 röst(er)
    19,7%
  2. Business Class

109 röst(er)
    76,8%
  3. Premium Economy

77 röst(er)
    54,2%
  4. Economy

128 röst(er)
    90,1%
  5. Ryanair

21 röst(er)
    14,8%
Multiple votes are allowed.
  1. Alla är inte som Jacob som flyger First Class varje vecka. En enkel omröstning - vilka klasser har du flygit under 2011?

Kommentera gärna och berätta om din "finaste" flight under 2011!

2. Bra fråga; måste plocka JMs förmåga under en BC träff :)

CO BusinessFirst
    CO Domestic First
    American Airlines Domestic First
    AC Executive First
    British Airways CW LCY
    British Airways CW
    British Airways CE
    SAS Business Europa
    SAS Econ Extra Skandinavien
    SAS Econ Skandinavien
    Lufthansa Business Europa
    LX Business Europa

Nu blir det:
    LX FIRST
    UA Domestic First
    CO som jag redan har åkt med i år

Andra juldagen blir det nya British Airways FIRST

1 person likes this.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Har inga glassiga flighter att skryta om, men inflygningen till INN (från VIE) var riktigt fin när vädret var så perfekt som det kan vara i alperna ibland.

4. Undrar vem som får gå "walk of shame" (första medlemmen att erkänna att dom flygit Ryanair 2011) :D

2 personer gillar detta.
  5. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var jag som fick äran!:)

Flög FR bl.a. när jag bytte flygplatser i Milano genom att flyga via Rom!
    Annars har det blivit:
    En hel del eco
    SK, BT, SU, DY, FR, PC, CA, VV, WF, EZY, AZ, TP, JK, FI, W6, AB, UX, YV, OK, KF, HV, Lufthansa
    British Airways business
    BT business

Last edited: 20 September 2011
  6. Jacob

Jacob Medlem

Är det meningen att jag ska svara på detta också? (med tanke på att jag blev omnämnd redan i frågan) :p

Flyga första klass varje vecka gör jag väl kanske inte, men har enligt loggen tydligen gjort 70 flygningar så här långt i år varav 39 i business class och 9 i första klass. Jag vet faktiskt inte riktigt hur det gick till...

Så finns lite att välja på, men Singapore Airlines "Suites" måste väl ändå tas upp med tanke på hur extremt svårt det är att få biljetter dit utan att behöva betala en smärre förmögenhet och därmed hur extremt ovanlig upplevelsen är.

1 person likes this.
  7. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket British Airways som vanligt i alla kabiner utom World Traveller (Economy långdistans). Kul att få prova Lufthansa och LOT inom Europa första gången i år. Endast i turistklass men båda var nästan lika bra som SAS business...

8. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit First hos Singapore Airlines, Business hos Swiss(intra-Europa) och Asiana(intra-Asien), Economy Extra hos SAS(till EWR) och economy hos en rad bolag. Kommer aldrig någonsin på tal att jag skulle betala för en Ryanairbiljett.

9. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    X antal resor mellan ARN-HEL är jag jobbade som flygvärd..dock bara crewbiljetter som inte ger några poäng.

ARN-CDG, SK i C-klass
    ARN-CDG, SK i M klass
    ARN-KLR, SK/KF i M klass
    ARN-SDL, SK i M klass
    ARN-FCO, SK i B klass

kommande.
    ARN-TXL, AB i M-klass (oneclass only)
    ARN-CPH-BKK-HKT, SK/TG i S-klass (förhoppningsvis i J ifall uppgraderingen i optiontown går igenom)
    HKT-BKK-CPH-ARN, TG/SK i J

1 person likes this.
  10. HansO

HansO Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger flera gånger i veckan mest SAS inrikes i C klass beroende på att jag har årskort. Det är alltid bra !
    Största besvikelsen i år i C klass är Swiss till Shanghai. Bra stolar men fruktansvärt dålig service och bemötande.
    Bästa upplevelsen i C klass var när vi blev ombokade från Shanghai p.g.a. en inkommande oväder.
    Vi fick åka Lufthansa och trots sämre stolar (inte dåliga) så var service och bemötande fantastiskt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!