Senaste nytt

Vilka hyrbilsfirmor har Volvo S90 eller V90?

jonten

Medlem
Hertz i Sverige har ju redan nämnts, de ägs av Volvo och lite av deras business är ju att trycka ut en hel del Volvo. Ofta hyggligt utrustade då de skall vara säljbara efteråt
 

agehall

Medlem
Ska man behöva prata med sin bil nu också. Vad är nästa försämring? Att man måste börja prata med sin svärmor också?
Nej nej nej! Hon kan också prata med bilen!

Jag upplever ofta, särskilt när man åker taxi, att det än idag är många som ställer in fläkthastigheten manuellt.
Ja, de älskar att köra ACn på manuellt och verkar inte förstå att det inte är helt smart.

Hemma kan du boka dessa bilar hos Hertz.

Hertz i Malmö har :)
Jo, att Hertz har dem i Sverige vet jag - kommenterade ju det i första inlägget.
 

Delayed

Medlem
Detta tar emot att säga som inbiten SAAB-älskare men faktum är att den nya designen på Volvos 90-modell (och troligen även nya 60-modellerna, men de har jag inte testat så jag vet inte) är riktigt bra. De har fått ordning på inredningen så att det känns som att föraren är i centrum och de är sköna att köra.
Jag är också utdöende SAAB-kramare och uppskattar bland en massa annat att nackstöden där faktiskt fungerar som nackstöd till skillnad från på de flesta andra bilar. Jag använder alltså nackstöden kontinuerligt, bakhuvudet har alltså i princip ständig kontakt med nackstödet. Fullkomligt omöjligt på många bilar av någon obegriplig anledning. Har Volvo numera fått ordning på detta?
 

agehall

Medlem
Jag är också utdöende SAAB-kramare och uppskattar bland en massa annat att nackstöden där faktiskt fungerar som nackstöd till skillnad från på de flesta andra bilar. Jag använder alltså nackstöden kontinuerligt, bakhuvudet har alltså i princip ständig kontakt med nackstödet. Fullkomligt omöjligt på många bilar av någon obegriplig anledning. Har Volvo numera fått ordning på detta?
För mig fungerar det väldigt bra iallafall. Jag tycker fortfarande SAABs pilotstolar är absolut bäst, men volvos lite bättre stolar är inte långt efter.
 
Toppen