Vilka hotellkedjor erbjuder Nutella på frukostbordet?

Diskussion i 'Hotell' startad av Gnopps, 12 Augusti 2011.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hemma har jag aldrig Nutella, men jag äter det gärna på resa. Vore kul att få tips vilka hotellkedjor som erbjuder det till sina gäster (Nutella, inte några kopior). Hittils har jag sett det på Clarions barnbord, någon som hittat det på andra hotell?

Lustigt nog finns det Nutella i Deltas lounger i USA, men inget att äta den med.

2. tourist

tourist Medlem

Beror inte det mer på vilket land du är i än på hotellkedja? För mig är Nutella-lands kärna ungefär västra delen av kontinentaleuropa, typ Portugal till Österrike, plus enstaka hotell med stora frukostbufféer över hela världen. :)

3. campaigner

campaigner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Tyskland finns det säkert på de flesta hotell, här älskar de Nutella! De har till och med Nutella-glass på italienska gelaterior i München :D

4. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt, tjocka tyskar förkroppsligar Nutella för mig. Så bättre hotell dit stora mängder tyskar gärna åker känns som säkrare kort. Har dock aldrig tänkt på om det finns själv :)

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    ...fast Nutella har ofta reklam med folk som sportar och burken innehåller det bästa (?!) av en halv liter mjölk. Så jag har bestämt mig att Nutella är nyttigt när man är på resande fot :)

6. tourist

tourist Medlem

Precis min åsikt. Mums med skivad banan och nutella på pannkakor, gärna till frukost! (Och jag har en reservburk hemma också. :D)

7. Anders Nilsson

Anders Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sofitel i wro
    Novotel i waw

Accor´s

har det båda men kanske just för tyskarna är där mycket...
    men äter det när det finns :)

8. Bättan Larsson

Bättan Larsson Ny medlem

Hittar Nutella på många olika hotell - på Hilton brukar det finnas för det mesta. På Hilton i Salalah, Oman serveras Nutella i små portionsförpackningar.

1 person likes this.
  9. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ska hålla utkik efter Nutella och rapportera in eventuall förekomster hit!

1 person likes this.
  10. eramag

eramag Medlem

Scandinavian loungen på CPH har Nutella till sin frukost :D

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!