Senaste nytt

Vilka hotellbonusprogram är du medlem i?

Vilka hotellbonusprogram är du medlem i?

  • Accor Le Club

    Votes: 144 59,3%
  • Best Western Rewards

    Votes: 103 42,4%
  • Elite Hotels Gästprogram

    Votes: 39 16,0%
  • Global Hotel Alliance Discovery Programme

    Votes: 44 18,1%
  • Hilton HHonors

    Votes: 164 67,5%
  • Hyatt Gold Passport

    Votes: 36 14,8%
  • Intercontinental Rewards Club

    Votes: 51 21,0%
  • Leading Hotels of the World Leaders Club

    Votes: 8 3,3%
  • Marriott Rewards

    Votes: 79 32,5%
  • Melia Rewards

    Votes: 19 7,8%
  • NH Hotels NH World

    Votes: 12 4,9%
  • Nordic Choice Club

    Votes: 90 37,0%
  • Rezidor Club Carlson

    Votes: 138 56,8%
  • Scandic Friends

    Votes: 108 44,4%
  • Shangri-La Golden Circle

    Votes: 21 8,6%
  • Small Luxury Hotels of the World The Club

    Votes: 16 6,6%
  • Starwood Preferred Guest

    Votes: 79 32,5%
  • Sweden Hotels Gästklubben

    Votes: 3 1,2%
  • Swissôtel Circle

    Votes: 2 0,8%
  • Wyndham Rewards

    Votes: 7 2,9%

  • Total voters
    243
  • Poll closed .

Najk

Medlem
9st

Som de flesta säkert så är det Hilton Honors och Club Carlson jag helst använder, men har de andra i backup :)
 

Jacob

Medlem
Satan så många olika det finns. Jag sitter dock bara på två om jag minns rätt. Har bara använt CC dock.
Det finns en imponerande mängd hotellbonusprogram runt om i världen, bara i Europa finns säkert minst lika många som på listan, utöver de som redan namngivits. Just därför är det intressant att få veta vilka program folk är medlemmar i och hur fördelningen ser ut.
 

Homer

Medlem
Hej!

Bra initiativ. Siten blir bara mer och mer komplett! Personligen skulle jag uppskatta detaljer om mer ovanliga kedjor. De vanligaste typ Hilton, Marriott etc är redan dissekerade på annat håll.

Precis, finns en del kedjor som t.ex Authentic Hotels. Unforgettable Locations. Secure Hotel Bookings - Worldhotels som ger kanska bra möjlighteter för sporadiska besökare att tjäna flygmiles, om de är bra i övrigt vet jag inte för jag har aldrig bott på något av deras hotell.

Jag har fö bott på ett halvdussin olika Protea hotel, men gick aldrig med i deras lojalitetsprogram för
det kostade nämligen pengar, och jag kunde inte se att det skulle vara meningsfullt.
Prokard Loyalty
 

Jacob

Medlem
+ Ricas stamgästprogram och Choice Privilegies (använt EN gång!)
Rica Hotels bonusprogram borde också varit med på listan, det är trots allt en av de större kedjorna i Skandinavien, det är jag som tydligen lyckats missa denna.

Är det fler som är med i Ricas lojalitetsprogram får ni gärna skriva ett kort inlägg i tråden.
 

nota bene

Medlem
Jag är bara medlem i tre av dessa program även om jag borde bli medlem i t.ex. Accor eftersom det blir en och annan natt där.

(HH, CC och Elite)
 
Toppen