Senaste nytt

Vilka hotell vill ni att jag testar i Melbourne, Australien?

ACervin

Medlem
Bodde på Westin i Melbourne förra veckan. Håller med Stefan Sandström att det är ett bra men standard mässigt hotel med en ovanligt tråkig lobby. Men 2 omelettkockar till frukosten.

Stamford Plaza har hotel i alla stora städer i Australien och Nya Zealand. Kanske något att prova?
Bästa Boutique hotellet i Melbourne anses vara Art Series-The Blackman i St Kilda.
 

staff

Medlem
Sheraton Melbourne oppnar den 31 mars i en helt ny byggnad pa Little Collins St, bara nagra kvarter ifran min lagenhet. Riktigt nyfiken pa detta hotell, sa addera det till din lista om du kan. Kommer vara modern och snyggt om inte annat.

Da jag bor i stan har jag testat valdigt fa hotell i Melbourne. Har bott ett par natter pa The Olsen i South Yarra, och det ar faktiskt inget att skriva hem om. Undvik det om du kan. A andra sidan ligger det i ett omrade lite utanfor centrum vilket kan vara intressant om du inte har spenderat sa mycket tid i Melbourne.

Crowne Metropol ar riktigt trevligt dock, har bott i bade vanligt rum och svit dar.

Sofitel ar annars ett hotell med bra rykte i stan. Ligger i ett attiotalskomplex som ser lite trakigt ut fran utsidan, men hotellet ska vara valskott och bra. Med Accor Plat har du dessutom lounge access med riktigt fin utsikt over stan.

Vilka datum ar du i Melbourne? Jag ar utomlands 18 April - 4 Maj, men om du ar i stan utanfor dessa datum sa hor av dig sa kan vi ta en lunch.
 
Last edited:
Bästa Boutique hotellet i Melbourne anses vara Art Series-The Blackman i St Kilda.

Det låter spännande - lägger det till min "shortlist"!


Travelodge skulle vara intressant att få höra om!

Jag har bott många nätter på både Docklands och Southbank (minst 10 nätter per hotell). Väldigt prisvärda och har ofta deals om man bor många nätter i rad. Southbank hotellet ligger extremt bra till tycker jag (jag bodde bara 300 meter bort när jag bodde i Melbourne). Docklands hotellet är nyare och ligger precis intill Etihad stadium där AFL spelas, har passat mig bra.


Sheraton Melbourne oppnar den 31 mars i en helt ny byggnad pa Little Collins St, bara nagra kvarter ifran min lagenhet. Riktigt nyfiken pa detta hotell, sa addera det till din lista om du kan. Kommer vara modern och snyggt om inte annat.

Da jag bor i stan har jag testat valdigt fa hotell i Melbourne. Har bott ett par natter pa The Olsen i South Yarra, och det ar faktiskt inget att skriva hem om. Undvik det om du kan. A andra sidan ligger det i ett omrade lite utanfor centrum vilket kan vara intressant om du inte har spenderat sa mycket tid i Melbourne.


Vilka datum ar du i Melbourne? Jag ar utomlands 18 April - 4 Maj, men om du ar i stan utanfor dessa datum sa hor av dig sa kan vi ta en lunch.

Tack för tips om Sheraton och The Olsen i South Yarra! Jag har bott i Southbank (Freshwater Place) i 14 månader så jag kan stan hyggligt. Chapel Street kan vara trevligt :)

Jag landar 19:e April i Melbourne och stannar en vecka i stan så vi missar varandra...
 
Jag jobbar en vecka från Melbourne runt påsk och har som uppgift att testa sju hotell på sju nätter...

Vilka hotell vill ni att jag testar och skriver om på BusinessClass.se?

Här är några jag satt på min lista:

1The Langham
2InterContinental Melbourne
3The Westin
4Hilton Melbourne
5Grand Hyatt
6Park Hyatt
7Marriott Melbourne
8Art Series - The Olsen
9Sofitel Melbourne
10Novotel Melbourne
11Crowne Plaza Melbourne
12Holiday Inn Melbourne
13Docklands Private Collection of Apartments
14Crown Metropole
15Crown Promenade
16Travelodge Southbank

Nu har jag bott på Westin och helt nya Sheraton. Sitter på rum 501 på Westin just nu och skriver detta.

Åker till Sydney imorgon och testar Sheraton on the Park. Bodde på Westin Sydney tors-lör förra veckan, väldigt bra hotell.

Tillbaka i Melbourne på onsdag, funderar om man ska testa Sheraton igen då - har fått SPG Gold så man är lite sugen på att testa innebörden på ett Starwood hotell :)

Kanske blir Art Series "The Blackman" i St Kilda på torsdag kväll och sedan avslut på Crowne Metropole fredag kväll.
 
Toppen