Senaste nytt

Vilka flygbonusprogram är du medlem i?

Dr. Miles

Expert
Det har hänt en hel del från 2011.

Bonusprogram som jag har slutat att använda:

Skyteam:
  • Alitalia Club MileMiglia: Det hade jag för de gav 100% miles på alla ekonomiklass biljetter på Air France/KLM (då).
  • Czech Airlines OK Plus: Tänkbar alternativ till Delta SkyMiles.
  • Korean Air Skypass: För att kolla Korean Air award stolar. Men sen har jag upptäckt att man måste ha tillräcklig mycke poäng för award för att kunna söka. :suck:
Star Alliance:
  • bmi Diamond Club: Mitt huvudmedlemskap i Star Alliance. :(
  • Continental Airlines OnePass: För att använda United miles online. (efter flyttning av miles)
  • Lufthansa Miles&More: Flyttning från Swissair Qualiflyer->SWISS SWISS Travel Club->Miles&More

Nya bonusprogram:
Star Alliance:

  • Aegean Miles&Bonus: Statusmatching från bmi Diamond Club.
  • Avianca LifeMiles: För köp av miles.

Andra flygbonusprogram:
  • SriLankan FlySmiLes: För intjäning av SriLankan flygningar. Hoppas på att kunna använda miles till upgrade.



oneworld:
  • American Airlines AAdvantage: Mitt huvudmelemskap i oneworld.
  • British Airways Executive Club: För BAEC Visa kort.
  • Cathay Pacific Asia Miles: För att kolla Cathays award stolar.
  • Japan Airlines JAL Mileage Bank: För att kolla Japan Airlines award stolar.
  • Qantas Frequent Flyer: Jag är medlem för att kunna samla ihop hela famijens miles.

Skyteam:
  • Air France/KLM Flying Blue: Flyttning från Northwest Airlines WorldPerks->KLM Flying Dutchman->Flying Blue.
  • Alitalia Club MileMiglia: Det hade jag för de gav 100% miles på alla ekonomiklass biljetter på Air France/KLM (då).
  • Czech Airlines OK Plus: Tänkbar alternativ till Delta SkyMiles.
  • Delta Airlines SkyMiles: Mitt huvudmedlemskap i Skyteam.
  • Korean Air Skypass: För att kolla Korean Air award stolar. Men sen har jag upptäckt att man måste ha tillräcklig mycke poäng för award för att kunna söka. :suck:

Star Alliance:
  • Air Canada Aeroplan: Jag hade den innan jag skaffade bmi Diamond Club konto. Jag använder deras sida när jag söker Singapore Airlines A388/B77W Business class award.
  • ANA ANA Mileage Club: Det är absolut ett måste!
  • Asiana Airlines Asiana Club: För att kunna välja sittplatser i förväg.
  • bmi Diamond Club: Mitt huvudmedlemskap i Star Alliance.
  • Continental Airlines OnePass: För att använda United miles online. (efter flyttning av miles)
  • Lufthansa Miles&More: Flyttning från Swissair Qualiflyer->SWISS SWISS Travel Club->Miles&More
  • SAS EuroBonus: För mina Diners och Amex.
  • United Airlines MileagePlus: För intäning av billiga ekonomiklass biljetter
  • US Airways Dividend Miles: Buy miles, så klart!

Andra flygbonusprogram:
 

Pho

Medlem
One world:
Finnair Plus Basic (reser väldigt lite med OW bolag, men det kanske blir ändring nu)

Star Alliance:
SAS Eurobonus Basic
Aegan Miles & Bonus Gold (sedan en vecka)
Miles & More

Skyteam:
Flying Blue Gold
 

Jonas C

Medlem
Jag kör numera bara Aegean & Avianca. Tycker det räcker bra :)

Har du släppt TK Elite Plus helt? :(

Jag kör själv främst med Aegean. Lika gärna att man fortsätter samla poängen där än att börja på nytt. Har ett M&M konto för kreditering av billiga LH flyg samt SAS. Tanken var att poängen där skulle gå till en Rimowa väska, men nu när jag redan har köpt ny väska så vet jag faktiskt inte vad man kan göra med poängen.
 

Palazzi

Medlem
Har du släppt TK Elite Plus helt? :(

Jag kör själv främst med Aegean. Lika gärna att man fortsätter samla poängen där än att börja på nytt. Har ett M&M konto för kreditering av billiga LH flyg samt SAS. Tanken var att poängen där skulle gå till en Rimowa väska, men nu när jag redan har köpt ny väska så vet jag faktiskt inte vad man kan göra med poängen.

Jag har den kvar, men använder det inte aktivt längre. Avianca är t.o.m billigare när jag ska ta ut bonusresor på TK än deras eget FFP (undantaget till Dubai i Y). Ytterligare positivt är att Avianca ger 100% på alla resor med SAS :)

Aegeans status håller längre också, så tror jag kommer använda deras FFP för lounge-access mm.

Bra att ha TK-statusen kvar ett tag om något bolag inom OW matchar... Större chans att det fungerar än mot mitt Miles & Bonus-kort. På Avianca har jag ju ingen status, utan köper bara poäng:)
 

Dr. Miles

Expert
Har ett M&M konto för kreditering av billiga LH flyg samt SAS. Tanken var att poängen där skulle gå till en Rimowa väska, men nu när jag redan har köpt ny väska så vet jag faktiskt inte vad man kan göra med poängen.
Om du samlar vidare till 35.000 M&M miles kan du boka one-way award till Mellanöstern med Lufthansa gruppens flygbolag i Business class.

Screenshot20130214_6.jpg
 

Jonas C

Medlem
Om du samlar vidare till 35.000 M&M miles kan du boka one-way award till Mellanöstern med Lufthansa gruppens flygbolag i Business class.

Ironiskt nog så känner systemet fortfarande igen mitt konto som "Jet Friends" (dvs barnklubben). Det innebär bland annat att mina miles inte går ut. Så med andra ord är det inte helt otänkbart ;)
 

GOTATH

Medlem
Såg att det hänt en del med mina bonuskort sedan mitt förra inlägg 2011. Nu ser det ut så här:

Oneworld
Inget än, men det lutar åt BAEC

Star Alliance
Aegean Miles & Bonus Guld - Numera back-up Star Gold. Använder denna i Grekland för lounger etc samt för Aegean-flygningar
Eurobonus Guld - Mitt primära guldkort inom Star. Kommer använda det till de flesta flygningarna
Avianca LifeMiles - Väntar på rea så att jag kan köpa massa miles och flyga F (eller C i värsta fall :eek: )

Skyteam
Flying Blue Gold - Via statusmatchning för ett tag sedan. Passar bra då jag har planer på en resa till Frankrike under året

Har även SJ vit om jag får för mig att åka tåg någon gång samt Hellenic Seaways BonusMiles för mina båtresor i Grekland.
 
För ett halvår sedan, innan jag upptäckte BC.se hade jag tre kort. Nu ser det ut så här:


Oneworld:
British Airways Executive Club (Blue)
Finnair Plus (Basic)

Skyteam:
Air France/KLM Flying Blue (Gold) Status matchade med EBG

Star Alliance:
Aegean Miles&Bonus (Bas)
ANA Mileage Club (Bas)
Avianca LifeMiles (Bas)
Lufthansa Miles&More (Bas)
SAS EuroBonus (Guld)
Turkish Airlines Miles&Smiles (Elite) Statusmatchade med EBG
United MileagePlus (Bas)



Behövs det nåt mer?
 
Toppen