Senaste nytt

Vilka flygbolag säljer biljetter som kan DELBETALAS med poäng?

AABack2ARN

Medlem
Jag tror även Finnair säljer biljetter som kan delbetalas med poäng - är dock inte medlem i AY Plus så jag kan inte se exakt hur det ser ut men i bokningsdialogen finns det ett reglage som säger hur många poäng man vill utnyttja
 

Dr. Miles

Expert
Inte riktigt som delbetala med poäng men ANA Mileage Club har ett system som heter ANA Coin och man kan växla ANA Mileage Club miles till ANA Coin och man kan betala flygbiljetten med ANA Coin.
Det som är bra med det systemet är att det räknas som en vanlig betald biljett så man får miles för flygning.
 

seanrahimi

Ny medlem
SAS säger att det är möjligt och har en beskrivning på hemsidan.
Jag försökte med SAS i lördags och det gick inte. Fick aldrig upp "knappen" som det stod i beskrivningen.
 
SAS säger att det är möjligt och har en beskrivning på hemsidan.
Jag försökte med SAS i lördags och det gick inte. Fick aldrig upp "knappen" som det stod i beskrivningen.
Jag brukar först söka efter Eurobonusresor och när man sedan kommer till sökresultaten brukar det finnas en länk som ser ut så här:

Delbetala.jpg

Funkade det inte för dig? Tänk på att om du delbetalar med poäng hos SAS så gäller de ordinarie reglerna (biljetterna är t ex inte ombokningsbara som Eurobonusresor är).
 

Dr. Miles

Expert
Air Canada Aeroplan och Qantas Frequent Flyer.
Dock de tillåter bara top-up när det saknar antalet av miles för bonusresan.
 
Toppen