Vilka flygbolag säljer biljetter som kan DELBETALAS med poäng?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Budgetresenär, 18 Mars 2014.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka flygbolag säljer flygbiljetter som kan delbetalas med poäng? Jag vet redan att SAS och British Airways gör det.

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror även Finnair säljer biljetter som kan delbetalas med poäng - är dock inte medlem i AY Plus så jag kan inte se exakt hur det ser ut men i bokningsdialogen finns det ett reglage som säger hur många poäng man vill utnyttja

3. Inte riktigt som delbetala med poäng men ANA Mileage Club har ett system som heter ANA Coin och man kan växla ANA Mileage Club miles till ANA Coin och man kan betala flygbiljetten med ANA Coin.
    Det som är bra med det systemet är att det räknas som en vanlig betald biljett så man får miles för flygning.

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bekräftar Finnair

5. seanrahimi

seanrahimi Ny medlem

SAS säger att det är möjligt och har en beskrivning på hemsidan.
    Jag försökte med SAS i lördags och det gick inte. Fick aldrig upp "knappen" som det stod i beskrivningen.

6. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar först söka efter Eurobonusresor och när man sedan kommer till sökresultaten brukar det finnas en länk som ser ut så här:

Delbetala.jpg

Funkade det inte för dig? Tänk på att om du delbetalar med poäng hos SAS så gäller de ordinarie reglerna (biljetterna är t ex inte ombokningsbara som Eurobonusresor är).

7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Norwegian.

9. Air Canada Aeroplan och Qantas Frequent Flyer.
    Dock de tillåter bara top-up när det saknar antalet av miles för bonusresan.

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!