Senaste nytt

Vilka flygbolag/rutter/flygplanstyper erbjuder suites/apartments ombord?

Ett krav är att det skall vara insynsskyddat inifrån planet. Hmmm, fast nu när jag tänker efter så tror jag att jag har läst att man kan se in i Etihad's apartments om man är lång och står på tår... Jag säger därför insynsskyddat från normallånga (175 cm) människor inifrån planet. Det är väl en rimlig definition?
 

agehall

Medlem
Ok. Då är det nog inte så många. Etihad borde kvala in med Apartment/Residence. Emirates är jag osäker på, likaså Qatar.

Singapore Airlines First har jag också för mig har en dörr, men jag är osäker på hur hör den är.

Det borde finnas något mer bolag, men jag kommer inte på några just nu.
 

m10

Medlem
Jag säger därför insynsskyddat från normallånga (175 cm) människor inifrån planet.
Singapore Airlines First har jag också för mig har en dörr, men jag är osäker på hur hör den är.

Singapore Airlines Suites har dörr -- First har det inte. Dörren är tillräckligt hög för att någon som är "normallång", enligt definitionen ovan, inte kan se passageraren (såvida gardinerna inte är uppdragna).
 

Andrew

Medlem
Ok. Då är det nog inte så många. Etihad borde kvala in med Apartment/Residence. Emirates är jag osäker på, likaså Qatar.
Qatar har ingen dörr utan är öppen, ungefär som LH F.

När det gäller suites-dörrar brukar de, trots olika höga väggar, vara lite "håliga" i mittenpartiet så helt insynsskyddade är de ändå inte.
 
Toppen