Senaste nytt

Vilka flygbolag (och plan) har du flugit i First Class sedan 2010?

Vilka flygbolag (och plan) har du flugit i First Class sedan 1/1 2010?


  • Total voters
    89

Jacob

Medlem
Alla avklarade utom Transaero. Vem blir först? @Jacob , du var väl på gång att testa dom: Första klass inom Europa med Transaero (Imperial Class) | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
......en snabb googling ger att hårdvarumässigt ser det ut som F i gamla Thai 747.
Jag har inte testat denna än, det har helt enkelt inte blivit av.

Däremot har jag spenderat större delen av eftermiddagen med att prova nya first- och businesstolar, bland annat några som inte ens fått en launch customer än och två stolar som fått en launch customer men som ännu inte offentliggjorts. Och inte på något sätt ville de tala om vilka flygbolag det handlade om, vad jag än försökte med. :)

Tillverkaren Zodiac hade bland annat en ny produkt som hette Fusio, en ordentlig och ganska lyxig vidareutveckling av Singapore Airlines business class på A380. Visning och testning endast "by appointment" och tyvärr var det fotoförbud. Men riktigt bra, ni kommer garanterat gilla denna när den väl kommer ut! Men det är minimum 20 månader bort.
 

Senator

Moderator
@Alf jag ser att du skrev i @HON-II tråd att du har sökt platser med QR A380 från London och Paris. Över Valborg finns det bra med plats, så om någon vill haka på QR A380 och har antingen AA eller BAEC så skulle jag tänka mig en resa. BAEC kostar 120 000 Avios + 3 500kr i skatter..
 

jumbooze

Medlem
OZ A380 och 747-combi
LH 747 gamla och nya, A380, A346 gamla och nya, A330 nya, A340 nya
SQ 777 regional
LX A330
TG 747 riktigt gamla, gamla och nya, 77W (jet airways), A346 och A380 ( totalt 8 segment)

Och jag glömde "vardagsrumsflyget", hur kan man glömma det??
TAM JJ 777-300ER & A330
 
Last edited:

JensE

Medlem
@Alf jag ser att du skrev i @HON-II tråd att du har sökt platser med QR A380 från London och Paris. Över Valborg finns det bra med plats, så om någon vill haka på QR A380 och har antingen AA eller BAEC så skulle jag tänka mig en resa. BAEC kostar 120 000 Avios + 3 500kr i skatter..
Din post har verkligen fått mig på "dåliga" tankar :)
Just LHR verkar det vara allmänt svårt om inte omöjligt att få A380 men lätt att hitta från CDG.
Nu fungerar inte Valborg för mig men jag skulle också vara öppen för att göra något galet som detta.

Helst skulle jag vänta tills nya loungen är bekräftat öppen innan jag gjorde en sådan resa dock.
 
Toppen