Senaste nytt

Vilka flygbolag (och plan) har du flugit i First Class sedan 2010?

Vilka flygbolag (och plan) har du flugit i First Class sedan 1/1 2010?


  • Total voters
    89

Stefan62

Medlem
Thai - A380, 747

Kommentar:
  • A380 med 4 passagerare i F-kabinen varav två inte var intresserade av upplevelsen. För mig och sambo en helt makalös upplevelse vad gäller komfort, service, crew etc.Härlig känsla att inte se en enda av de övriga ca 500 passagerarna ombord på hela resan.
  • 747 med full kabin sånär som på en ledig stol. En dagflygning tidigare i veckan. Visserligen en lite äldre kabin-interiör, men personalen var godkänd. Service-konceptet lite annorlunda mot A380. Sex-rätterslunch efter "take-off" och sedan fyra-rättersmiddag innan landning.
 

Agö

Medlem
Thai - A380, 747

Kommentar:
  • A380 med 4 passagerare i F-kabinen varav två inte var intresserade av upplevelsen. För mig och sambo en helt makalös upplevelse vad gäller komfort, service, crew etc.Härlig känsla att inte se en enda av de övriga ca 500 passagerarna ombord på hela resan.
  • 747 med full kabin sånär som på en ledig stol. En dagflygning tidigare i veckan. Visserligen en lite äldre kabin-interiör, men personalen var godkänd. Service-konceptet lite annorlunda mot A380. Sex-rätterslunch efter "take-off" och sedan fyra-rättersmiddag innan landning.
Härligt! Nu väntar vi på reserapporten.
 

David

Medlem
Air China B777-300ER Forbidden Pavilion
ANA B777-300ER First Square
Asiana B747 Combo
Thai A340-600, B747 ny och gammal kabin, A380

Även Air China inrikes F.

BA och CX ligger på bokning så ej med i röstningen.
 

Per N

Medlem
Thai A380 & B747
Emirates A380 & B777

12 flighter med Emirates där nästa alla flighter levererat någon form av positiva erfarenheter som varit lite extra.
4 flighter med Thai där ombordupplevelsen varit medioker för att inte säga besvikelser men markupplevelsen har varit trevlig
 

MarcusC

Medlem
Asiana -- 747
BA -- 777-200
Emirates -- A380
Lufthansa -- 330 (ny&gammal) 340-600 (gammal) 747- 400 (gammal) 747-8i (ny) A380
Swiss A330
Singapore A380

Bäst bling bling ; Emirates
Bäst service ; Swiss och Lufthansa
Minnesvärt; Ensam i F på MUC-EWR.
 
Last edited:

Vaniljvodka

Medlem
En ynka resa i First:

EK A380 mellan HKG-BKK.

Väldigt bra såklart. Även om jag ätit bättre mat hos TK i C.

Flyger regional First med UA i en 767-400ER mellan EWR-HNL i sommar, men det är väl mer som business om jag förstått saken rätt.
Hoppas göra min första *A bonusresa Asien runt i First nästa år så då kan jag äntligen lägga till några bolag på listan.
 
Toppen